24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Peett-

Tip: MacManieren.be

Wellicht interessant om te melden dat er ook nog een alternatief voor MacMiep is. Ik kwam namelijk MacManieren.be tegen. Deze site bevat een aantal screencasts die switchers informeren over het gebruik van OSX.

Bijdrager
    Calpa

..en als MacMiep nu eens een keer de meeste afbeeldingen zou vervangen door Leopard ipv Tiger..

Bijdrager
    roblovemac

de site macmanieren ziet er goed uit maar! die stem mag wel iets vrolijker
    spreekt ook erg netjes maar dat is natuurlijk een plus

Bijdrager
    patsneok

Tips zoals deze zijn altijd welkom. :D

Bijdrager
    Vtenvoorde

mooie site, macmiep is uitgebreider, maar deze is mooier en actueler.

Bijdrager
    MacQ

@PascalPas: dat is een bewuste keus van MacMiep. Alle Leopard-info vind je in de boekversie van MacMiep (waarmee mijn 74 jaar oude vader zijn allereerste digitale stapje aan het zetten is!)

Bijdrager
    Peett-

Voor het voortbestaan van MacMiep blijkt het noodzakelijk te zijn dat bijna de helft van de pagina moet worden gevuld met reclamebanners. Dat maakt het er niet overzichtelijker op..

Bijdrager
    karel_appel

bedankt voor de tip

Bijdrager
    Rub3n

leuk zo’n belg die HEEL goed probeert Nederlands te articuleren..

Ik erger me eraan. haha

Bijdrager
    McJohn

De site is mooi gemaakt en de video’s gaan erg vlotjes! Prima gedaan!

@ Rub3n; Ik praat dagelijks met verscheidene NL klanten wegens mijn beroep en ik kan je garanderen dat netjes Nederlands articuleren ook bij jullie erg vaak zoek is hoor. Mijn woordenschat is in elk geval toegenomen. Nu ja,.. als Belg zijnde verdedig ik de Belg in kwestie natuurlijk met de gedachte “de beste stuurlui staan aan wal”. :wink:

Bijdrager
    diotav

Wat een verschrikkelijk lelijke website heeft MacMiep. MacManieren ziet er een stuk beter uit.
    Alleen stoor ik me wel aan de links die openen in een nieuw venster. (10.5 / 10.4)

Inactief
    Anoniem

Reclame okĆ©, maar bij MacMiep is het werkelijk ridicuul. 15 ads op de frontpage? Kom op…

Bijdrager
    diotav

Ik heb een idee voor een nieuw topic .. tel de ads op MacMiep.nl! :sealed:

Inactief
    Anoniem

Soms 12… en andere keren 15. Ik zou er nog een paar extra opzetten…

Bijdrager
    Gilliam
    ”diotav”

Wat een verschrikkelijk lelijke website heeft MacMiep. MacManieren ziet er een stuk beter uit.
    Alleen stoor ik me wel aan de links die openen in een nieuw venster. (10.5 / 10.4)

En de videos op MacManieren hebben 10FPS met een Belgische spreker:roll:

Bijdrager
    Soulshaker

Stel je voor dat het een nederlandse stem was, nog erger :sealed:

Maar die 10 FPS storen me ook een beetje :P

Bijdrager
    Ghitze

Leuk, deze ga ik aan mijn moeder geven, heeft nu een weekje of wat een air in haar bezit, maar weet slechts nog hoe ze hem aan zet :wink:

Moderator
    Poezenbeest

Is dat niet gewoon een computerstem???

Bijdrager
    julesp
    Bijdrager
    Jakobbb

Die stem is hilarisch, maar inderdaad walgelijk :P

Bijdrager
    strigoi

Goede website alleen stoor ik me echt aan de 10FPS, dat moet toch anders kunnen?

Bijdrager
    Bor

Hij tijpt. Dus het is een Belg.

Moderator
    Poezenbeest

De basis van de site zit in ieder geval goed in elkaar, hij legt dingen op een basismanier uit en gaat ook nog niet op uitzonderingen e.d. in. De kwaliteit van de filmpjes is misschien wat voor later, maar screencasts zijn een erg beeldende manier van uitleggen. Als ik kijk naar de podcast van Apple (Quick Tip of the week), dan komt het idee op deze site erg overeen, wat niet erg is, in tegendeel.

Wat mij betreft een erg goede aanzet en dit kan nog groeien. 10 fps kan ook te maken hebben met de hoeveelheid data, zowel op de server, als in dataverkeer. Laten we wel even bedenken dat we in Nederland erg gewend zijn aan de FUP’s van onze ISP’s en dat wij hier niet zoiets kennen als datalimieten, die in BelgiĆ« erg gebruikelijk zijn.

Volgens mij trouwens een gat in de markt in BelgiĆ«, een DSL-verbinding met een FUP, in plaats van een datalimiet…

Bijdrager
    spyro

ik ben alvast fan van de site, alsook macmiep uiteraard.
    Ik ga alles maar eens rustig bekijken zodat ik flink ingelicht aan de slag kan zodra ik m’n mac in huis heb.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.