7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ostinato

Tip: Kompas in iPad

Misschien ben ik sloom, misschien is het hier al gemeld (kan niks vinden), maar toch leuke info:

De iPad heeft, net als de iPhone 4, een ingebouwd elektronisch kompas. Je kan in de Appstore gratis de iPhone Compass app downloaden en op je iPad zetten.

En ook de app Maps/Kaarten op de iPad heeft kompasfunctionaliteit (filmpje in Hebreeuws, maar het beeld zegt genoeg):

Bijdrager
    KarelWillem

Is er ooit nog wel eens iemand die een handleiding leest?

Ik zie soms ‘ontdekkingen’ voorbij komen…:lol:

Bijdrager
    Ostinato

Ja ja, RTFM en zo, weet ik wel, maar ik ben er toch van overtuigd dat dit relatief onbekende functionaliteit is.

Dat is het ‘probleem’ met die Apple-apparaten: ze zijn zo gebruiksvriendelijk dat je eigenlijk nooit in handleidingen hoeft te kijken. En dan mis je wel ‘ns wat.

Hoe dan ook, ik was aangenaam verrast door dat kompas en je maakt mij niet wijs dat er niet meer mensen zijn die dit niet wisten.

Edit: zelfs onze systeembeheerder, een echte gadgetfreak die op dag 1 een iPad 3G 64GB had, wist het niet. Dus. Ik ben in goed gezelschap. Hoor.:razz:

Bijdrager
    KarelWillem

Hahaha.

Al 3 seconden nadat je Kaarten hebt opgestart weet je dat toch??

Zoveel symbooltjes zitten er nou ook weer niet in die App.

Nou ja, geeft niet hoor. Iedereen mist wel eens wat.
    Maar zo’n handleiding is soms best nuttig hoor.

Bijdrager
    Yaris

Heb jij een tijdje geleden niet geschreven dat je nooit een handleiding leest, KarelWillem? :innocent:

Bijdrager
    KarelWillem

Dat klopt helemaal.

Er is dan ook het subtiele verschil dat ik geen handleiding nodig heb.

In tegenstelling tot veel ontdekkers van wereldtips hier op dit forum.:lol:

Bijdrager
    iMacDonalds

Ontdekkingen van de dag?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.