18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

TIP: iCal-iCloud sync met 10.6.8

Het kan zijn dat deze al bekend is, maar ik wil hem toch even met jullie delen:

Wil je iCal toch gebruiken in samenwerking met iCloud, maar heb je om de één of andere reden (nog) geen 10.7:

Dit zijn de instellingen:

Ga naar je iCal voorkeuren.
    Maak een nieuw account.
    Account Type: CalDAV
    E-mailadres: Vul je iCloud e-mailadres in.
    Paswoord: Je iCloud paswoord
    Server Address: p06-caldav.icloud.com

Even wachten en hup.

Nu staat waarschijnlijk alles dubbel, maar dat los je op door de agenda’s op mijn Mac af te vinken.

De herinneringen app werkt nu ook.

Veel plezier.

Bijdrager
    Hasoweh

Thx, ik vind het absurd dat iCloud niet werkt op Snow Leopard.

Edit: Agenda worden zichtbaar in de linker kolom. Alleen niet op het scherm. Ik krijg niks te zien.

Bijdrager
    iDuck

Bedankt, werkt prima. Kan dit ook voor Adresboek in SL?

Bijdrager
    youp.c

raar bij mij werkt juist p03-caldav.icloud.com

Bijdrager
    nnsa

Buitengewoon goede tip !!!!

Zeer bedankt !!!

Bijdrager
    Michaeldw

Inderdaad, erg belachelijk! Zeker als je bedenkt dat Windows gebruikers gewoon iCloud kunnen gebruiken.
    Ik hoop dat Mac OS 10.6.9 snel komt (als die ooit nog komt)

Bijdrager
    JohnH

@MoNdO GeNeRaToR: werkt perfect, hartelijk dank:smile:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik hoop ook dat we nog 10.6.9 nog gaan krijgen. Want ik ben één van de MBP-gebruikers waarvoor Lion een complete ramp is. Lees hier verder.

Ik heb gisteren een dag op 10.7 gezeten: 2 freezes, 1 kernel panic, 2 zwarte schermen met ontwaken uit slaap en één finder crash. Nu terug op 10.6: geen enkel probleem.:slant:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Voor mensen met dezelfde problemen als mij is er vandaag een update uitgekomen.

Artikel.

Updaten via softwareupdate.

Bijdrager
    recoiller

iCloud op de iPad is voor mij een drama. Als ik een App van de iPad wis, dan staat hij er de volgende dag weer op. Als ik hem wis op de computer en met kabel aan iTunes hang, komt hij ook terug..
    In mijn beleving sluit iCloud vooralsnog aan bij de ervaring van Lion, wat niet zo positief is..

Bijdrager
    Stirf

Dat is nu precies wat synchroniseren betekent.

Bijdrager
    recoiller

Dat is nu precies wat synchroniseren betekent.

Synchroniseren is dat een actie op alle platformen hetzelfde doorgevoerd wordt, niet dat je actie steeds opnieuw ongedaan gemaakt wordt.

Bijdrager
    Stirf

Jammer, dat is nu precies niet wat synchroniseren betekent. Synchroniseren is “zoek de verschillen en pas aan”. In jouw geval: app niet op iPad , app wel op MBP => app toevoegen op iPad. App wel op iPad en niet op MBP => app toevoegen op MBP.

Bijdrager
    bamboozelddragon

ik heb het geprobeerd maar het werkt niet niet p06 of de p03-caldav
    ik heb net nog een geprobeerd en nu werkt het wel maar heel lang niet gek

Bijdrager
    recoiller

Jammer, dat is nu precies niet wat synchroniseren betekent. Synchroniseren is “zoek de verschillen en pas aan”. In jouw geval: app niet op iPad , app wel op MBP => app toevoegen op iPad. App wel op iPad en niet op MBP => app toevoegen op MBP.

Het begrip synchroniseren heeft bij mij toch een andere betekenis. In jouw beleving kun je bijna niet meer van iets af komen tenzij je het overal wist voordat het onderling gesynchroniseerd is.

Overigens is het probleem bij mij verholpen door de optie “apps automatisch toevoegen” uit te zetten.

Bijdrager
    bayla

Als ik deze tip uitprobeer dan krijg ik dat systeem username en password niet kent, hoe kom ik erachter wat dan de user name en password moeten zijn???

Moderator
    unSOUND

Wellicht probeer je het verkeerde server adres. Om te kijken welke je nodig hebt moet je eerst online inloggen en een gedeelde kalender maken… Meer uitleg hierover:

http://hints.macworld.com/article.php?story=20111014102515403

Bijdrager
    Mark71

@MoNdO GeNeRaToR Dank! Laatste dagen van MobileMe tikken weg en heb nu toch agenda op ipad, iphone en imac op SL werkend!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.