20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Ward

TIP: docs openen in XPress 6

Als je je oude meertalige XPress 4-document wil openen in XPress 6 en hij geeft de melding dat dat niet kan, plaats je de extensie .xpd achter de documentnaam en voila, het bestand kan weer geopend worden.

Als je andere foefjes weet lees ik dat graag!!

Ward

Bijdrager
    drscsi

Moet het niet zijn:

.qxd ?

Bijdrager
    servir frais

.qxd is normaal gezien correcte benaming QuarkXpressDocument

Bijdrager
    Ward

Ja, je hebt gelijk! Iets te snel ingetikt!

Zijn er nog meer tips? Zijn er al problemen bekend met bijvoorbeeld problemen op de rip?

Ward

Bijdrager
    Erik

’t blijft een goeie tip!

Een hoop mensen denken nog steeds dat ’t niet kan, ik ben alleen wel beniewd of er nog veranderingen/tekstverlopen optreden.

Erik

Bijdrager
    Deskman

Misschien niet echt een spannende tip, maar er bestaat een xtensie om ID documenten om te zetten in Xpress. http://www.markzware.com/product/ De makers van Flightcheck en de onvolprezen Markztools III. Voor de Xpress die-hards die ID documenten aangeleverd krijgen kan dat een hoop tijd, moeite en geld schelen.

Bijdrager
    Syndic

Misschien een hele suffe tip, maar soms werkt dubbelklikken op X-Press doc. niet. :apple: O vanuit X-Press doet dan vaak wonderen :D

Bijdrager
    Ward

Nog een tip:

Als je een XP6-doc downgrade naar XP5 moet je het als 1-talig wegschrijven. meertalige documenten zijn niet goed te openen in XP5. Wellicht heeft dat ook met Passport of geen Passport te maken…

Ward

Bijdrager
    Castor

Als Quark een ‘unknown error’ geeft bij het openen van een QX 4 document:
    maak een IP printer aan op adres 127.0.0.1 en selecteer deze als printer.

Voila!

Bijdrager
    Ward

Tip: Als je een beeld of illustratie wil impoteren in Quark6 zie je geen voorvertoning in kolom-stand. Klik op de lege kolom waar het beeld had moeten staan et voilå…

Ward

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Nog een fijne tip, die de meeste hard-core Quark-knockers wel zullen kennen, en die dus vooral leuk is als je hem nog niet kent:

selecteer een illustratiekader en toets apple-optie-shift K

Bijdrager
    Syndic

Zo had je vroeger ook zo’n verborgen grapje bij Photoshop, weet niet meer welke versie maar bij het opstartscherm kon je een kater laten boeren:P

Bijdrager
    Deskman

‘Easter eggs’ bestaan nog steeds.
    Kijk maar als je appeltje-over dit programma aanklikt. Deze is van ImageReady:

Bijdrager
    Zora la rousse

En de easteregg van Photoshop:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Liquid Sky, ken je die film ?

of raken we dan ‘Off Topic”

Bijdrager
    Deskman

Behalve als er in Liquid Sky – The movie subliminale tips zitten hoe je XPress documenten kunt openen zijn we wel een beetje off-topic aan het raken…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

eh, nee…

het gaat over Aliens die naar de aarde komen om een bepaalde stof te vergaren die vrijkomt in de hersenen van mensen die een orgasme krijgen of/en heroine gebruiken. De aliens komen in New York terecht. Ze zijn verslaafd aan deze stof en doen er alles aan het vrijkomen van deze stof te bevorderen.

Op het moment dat de stof vrijkomt in de hersenen, wordt het beeld van de film “psychedelisch”. Dit heeft de makers van Photoshop blijkbaar geinspireerd, want de beta van PS7 heette destijds “Liquid Sky”

http://www.planetout.com/support/redircount.html?pq-trailer-clicks/qt-liquid_sky:/images/quicktime/trailers/liquid_sky.mov

Bijdrager
    mactukkie

Wat je nooit moet doen in XPress:
    op je ‘kruisje’ gaan staan, en achtereenvolgens appeltje a – appeltje k – appeltje s intikken

(maar was destijds wel leuk om stagiaires boos te krijgen als ze vroegen: Hoe kan ik die letter weghalen? :mrgreen: )

Bijdrager
    Ward

Wat een rotstreek :lol: :lol:

Ward

Bijdrager
    was frans
    ”Erik

’t blijft een goeie tip!

Een hoop mensen denken nog steeds dat ’t niet kan, ik ben alleen wel beniewd of er nog veranderingen/tekstverlopen optreden.

Erik

ik heb nu een document dat veel ruimer gespatieerd wordt als het origineel (oude versie, 4.1)
    De woord spatie is groter geworden als ik het document open in quark 6. Iemand een tip hoe ik dit kan tegengaan?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.