6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macpro

TinkerTool 3.0 is uit

Via VersionTracker kun je TinkerTool 3.0 downloaden.

Version 3 opens the doors for the next generation of our renown products for changing user preferences in Mac OS X. TinkerTool allows you to access user settings built into Mac OS X that cannot be controlled by the standard “System Preferences” application. The latest version has been completely rewritten and uses a new technology that allows the tool to automatically adapt to different operating system versions. This way it is backward-compatible down to OS version 10.0 and will also guarantee support for future versions of Mac OS X.

TinkerTool makes sure that preference changes can only affect the current user. You don’t need administrative privileges to use the tool. With this design, it is no problem to use TinkerTool in professional networks where users have restricted permissions. The program will never change any component of the operating system, so the integrity of your system is not put at risk, and there will be no negative effect on system updates.

All preference settings changed by TinkerTool can be reset to Apple’s defaults, or to the state that existed before using the tool. No dangerous background processes are used for TinkerTool’s operation

Bijdrager
    Walkingfingers
    Bijdrager
    macpro

:oops: Je hebt gelijk. Ik had ook 3.01 moeten schrijven.:oops:

Belangrijkste verschil t.o.v. de 2.x versies is dat het nu een losse applicatie is geworden in plaats van een regelpaneel.
    Hierdoor wordt TinkerTool minder afhankelijk van Mac OS X versies en zou het ook (al) compatible moeten zijn met Panther.

Gebruikers van de 2.x versie kunnen met de meegeleverde uninstaller het oude regelpaneel verwijderen.

Bijdrager
    Ruben

Belangrijkste vraag (voor mij dan); kun je nu ook weer het standaard formaat van Snapshots instellen op JPG? Die functionaliteit is toen namelijk met de release van Jaguar verloren gegaan en ik heb nooit meer een manier gevonden dit weer voor elkaar te krijgen. Die PDF-jes zijn leuk voor jezelf, maar voor bijvoorbeeld screenshots hier in het forum heb je er geen klap aan. En ja, ik weet dat er andere snapshot programma’s zijn en ja, ik weet dat je ze met preview kunt converteren, maar ik wil weer gewoon snel, zonder poespas JPG-tjes kunnen snappen vanuit OS X.:-D

Bijdrager
    macpro
    ”iRuben”

kun je nu ook weer het standaard formaat van Snapshots instellen op JPG?

Ik kan die instelling niet vinden in de diverse schermen.
    Het blijft dus zoals het is: PDF.

Bijdrager
    Ruben
    ”macpro”

Het blijft dus zoals het is: PDF.

Ja, heb ‘m inmiddels ook even gedownload, maar het zit er inderdaad niet in. De enige andere functie die me makkelijk LEEK was het zichtbaar maken van verborgen bestanden, maar er blijken dus ook verborgen bestanden op mijn Desktop te staan en die zooi hoef ik nou zonodig weer niet te zien, dus blijft er voor mij in elk geval weinig functionaliteit over in dit tooltje.:-(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.