4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    typonerd

Timetracking en facturatie

Hallo,

ik ben op zoek naar een programma om op een handige wijze de tijdsduur van een job te meten, die dan verder verwerkt wordt in facturatie (iOS, MacOs)…

Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou bijna zeggen de Schermtijd functie van Apple kun je gebruiken om te zien waar je tijd blijft maar goed, das natuurlijk weer op het speelse af.

Jaren geleden heb ik ooit eens een app gehad die Timing heette. Ik heb de licentie nog steeds maar ze zijn ondertussen naar een nieuwe versie + abonnement constructie gegaan. Dat werkte heel aardig tot best wel goed moet ik zeggen. Geen timmers activeren en dan vergeten stop te zetten en al dat soort poespas. Je maakt een project/klant aan en dan koppel je daar een folder op je computer aan of een aantal apps. Zodra je bestanden in deze folder opent registreert de app deze tijd. Als je niet werkt en de computer 30 seconde niets te doen heeft stopt de timer ook met tellen dus het is echt werktijd in een app. Niet de tijd dat de app aanstaat, zoals hierboven op het plaatje.

https://timingapp.com

Bijdrager
    nnsa

Yep: ik werk (naar tevredenheid) met OfficeTime:

Even zoeken in de app stores. Er is een versie voor Mac en iOS/iPadOS. Binnenkort volgt een grote update met synchronisatie via iCloud. Vanuit de verrichtingen regels kan je een (maand)overzicht maken, die is om te zetten in een faktuur, of faktuur-bijlage, als specificatie.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door nnsa.
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik gebruik al jaren  HARVEST voor timetracking en facturatie en ben er erg blij mee.

Staat altijd aan als ik aan het werk ben. Voorkomt niet alleen onder- of overfactureren maar geeft ook nuttig inzicht in hoelang iets nou eigenlijk duurt. Wat maakt dat je toekomstig werk beter kan inschatten. Kan ook waarschuwen bij overschrijding van budget of vooraf ingestelde grenzen (bijv 75% van geoffreerde tijd). Onkosten voor een klus kan je ook invoeren, die komen dan ook op de factuur (als je dat wilt). Een factuur maken en versturen als een klus afgerond is duurt minder dan een minuut.  Het geld wat het per jaar kost (dacht iets meer dan 100 euro) haal ik er dubbel en dwars uit.

Je kan het gratis proberen om te zien of het wat is.

Alternatief voor Harvest is  Billings Pro, wat heel vergelijkbaar is kwa features en prijs.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.