5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

[Opgelost] TimeTracker (voor Time Machine) onder Mojave

Werkt TimeTracker bij iemand anders wel onder Mojave? Ik wilde het vandaag gebruiken, maar krijg de melding:

The file “com.apple.TimeMachine.plist” couldn’t be opened because you don’t have permission to view it.

To view or change permissions, select the item in the Finder and choose File > Get Info.

wanneer het programma start, en na een druk op de OK-knop sluit het weer. Het lijkt te gaan om het bestand /Bibliotheek/Preferences/com.apple.TimeMachine.plist maar dat kan ik gewoon bekijken vanuit de Finder, dus ik vraag me af of het bij anderen ook zo gaat, of dat er bij mij iets anders mis is.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Moet je TimeTracker niet eerst toevoegen aan de lijst voor apps die systeemtoegang (full disk access) mogen hebben?

https://www.macworld.com/article/3311982/macs/the-difference-between-accessibility-and-full-disk-access.html

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daar vraagt het niet om, maar laat ik dat eens proberen … En inderdaad, dat blijkt te werken — bedankt:) Nu kan ik dus uitzoeken wat die back-ups van 25 en 54 GB waren, die Time Machine vandaag gemaakt heeft.

(In het Nederlands heet het trouwens „Volledige schijftoegang”, in Systeemvoorkeuren → Beveiliging en privacy → Privacy.)

Moderator
    Night

Altijd lastig om een goed (Nederlands) advies te geven als je zelf met een Engelstalig systeem werkt. Maar ik ben blij dat je het toch hebt begrepen en dat dit ook de oplossing voor je was.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je even de taal omschakelt in de systeemvoorkeuren en het programma herstart, kun je zien hoe het wel in het Nederlands heet:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.