6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jord

Timer voor MacBook

Vaak voordat ik ga slapen vind ik het fijn om nog wat muziek of podcasts te luisteren of een programma te kijken via uitzendinggemist.nl. Hier val ik dan heerlijk bij in slaap. Maar ik vind het wel fijn dat mijn MacBook de volgende morgen nog wat power heeft, zodat ie niet gelijk aan het infuus hoeft, maar ik kan vertrekken met een nog redelijk volle accu. Ik kan mijn MacBook natuurlijk zichzelf uit laten schakelen door via systeemvoorkeuren > Energiestand > Schema en dan daar een tijd in vullen die een half uur later ligt dan het op dat moment is, maar vind dat iedere avond nog al omslachtig. Weet iemand of hier een makkelijkere manier voor is, dmv een app of Dashboard widget of zo?
    En nee, ik heb geen stopcontact over in mijn slaapkamer, en vind het gewoon fijn als dat ding ’s nacht uit staat of iig sluimert.

Moderator
    Strifer

Hoi Jord,

Volgens mij zijn er talloze programmaatjes die doen wat jij wilt. Kijk maar eens op macupdate.com en zoek naar ‘sleep timer’. Er zitten wel wat oudere programmaatjes tussen, maar deze hier is vrij recent en krijg goede reviews: http://www.macupdate.com/app/mac/34384/sleepytime (SleepyTime)

edit: ik denk alleen niet dat dit werkt met dingen als uitzendinggemist.nl…

Bijdrager
    Jord

Dag Strifer,

Bedankt voor je reactie. Sleepytime lijkt me inderdaad een leuke app, maar is wel alleen om iTunes mee in te kunnen stellen en ik zoek echt iets om mijn Mac uit te zetten, of te sluimeren. Maar ik zal eens wat rond gaan struinen op macupdate.com.

Moderator
    Strifer

Hoi Jord,

Je Mac gaat toch vanzelf slapen als ie niets meer doet zeg maar. Het idee is om een programma automatisch te laten werken en je Mac daarna in slaap te laten vallen, al dan niet geforceerd via het programma of automatisch via je systeem. Dat is in ieder geval de richting waarin ik zat te denken.

Bijdrager
    SunKeeper

Het programma PleaseSleep hanteert de tijd die je in Systeemvoorkeuren>Energiestand instelt, maar houd verder geen rekening met actieve programma’s zoals iTunes, die gewoonlijk de sluimerstand verhinderen als er iets afgespeeld wordt.

Het is alleen actief als je het installeert, en verandert geen instellingen. Als je het verwijderd is alles weer bij het oude.

Download hier.

Bijdrager
    Gastje01

Kijk eens naar het programma Awaken, wekker en sleeptimer met veel opties. Heb op het moment geen Mac bij de hand om te testen, maar ik meende dat dit programma kan waar jij naar op zoek bent.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.