One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » TimeMachineBackup in WdMycloud onvindbaar

TimeMachineBackup in WdMycloud onvindbaar

Profielfoto van Vindplaats

Vindplaats op 07 december 2017 #

Op de WdNas Mycloud hebik met TimeMAchine een bakcup gemaakt. Als ik in de menubalk op het icoontj van TimeMachine klik en vervolgens op Activeer dan zie ik de folders waarvan een reservekopie gemaakt is.
Als ik echter in Finder onder Gedeeld WdMyCloud selecteer en vervolgens de map TimeMachineBackup dan krijg ik de melding dat de bewerking niet kan worden voltooid omdat het originele onderdeel onvindbaar is. Wat is hier aan de hand

Zie onderstaande printafdruk van de melding.

/uploads/community/5e3ea31c583266006c86df15ca90aadb1f94da41_79280.png

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 07 december 2017 #

Het plaatje:

Ik heb de afbeelding proberen in te voegen via “img”, maar kennelijk is dat verkeerd. Bedankt.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 07 december 2017 #

het is ook niet de bedoeling om met Finder in de backup te gaan zitten te rommelen:)

Op welke andere manier kan ik dan zien wat er in WdMyCloud staat?

Profielfoto van fred44nl

door TimeMachine te activeren

Ok, bedankt

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 07 december 2017 #

Je moet zelf ook direkt bij het volume kunnen komen in een map staat dan een bestand:  naamvandebackup.sparsebundle (misschien moet je de extensie even zichtbaar maken via info)

Bij een dergelijke foutmelding zal Time Machine het zeff ook niet kunnen vinden, valt dan niet te activeren zoals @fred44nl hier vermeld.

Hopende lukt het nu wel met de printscreen. Zoals je ziet zie ik nergens in de map WdMyCloud iets staan dat lijkt op TimeMachine of sparsebundle. Ook heb ik bij Extensies gekeken inj Voorkeuren, maar daar staat ook niets dat te maken zou kunnen hebben met WsMyCloud.

Profielfoto van fred44nl

wordt er wel een backup gemaakt ??
met het programma Time Tracker kun je zien wat er in de gemaakte backups zit.

http://www.charlessoft.com

Het activeren van Timemachine in het icoon van TimeMachine in de menubalk en de Time Tracker laten beide zien dat er reservekopieën gemaakt zijn. Wel is het vreemd dat in Systeemvoorkeuren > TimeMAchine nu Smartware als schijf geselecteerd is terwijl dat eerst TimeMachineBackup was. Er worden nu weer reservekopieën gemaakt.

Is het misschien beter dat ik ny het maken van de reservekopieën via Smartware afbreek en weer de schij TimeMachineBackup selecteer, want het gaat nu een hele tijd duren om weer alles gekopieerd wordt.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 09 december 2017 #

Ik zag ook dat je als ‘gast’ bent ingelogd. Misschien moet je dit ook anders inrichten. Als je WD in de cloud zit is gast-toegang niet erg veilig. Het is maar een tip. Ik zou een administrator account toepassen op de backup omgeving, dus niet op de gast-partitie. Maar misschien is die wel aanwezig en moet je anders inloggen op je WD.

Over dit topic

Gestart op 07 december 2017 door Vindplaats

Laatste reactie door nnsa

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?