30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Timemachine werkt niet meer sinds Sierra 10.12.4!

Timemachine werkt bij mij niet meer sinds Sierra 10.12.4, nog meer mensen die hier last van hebben? Hij geeft aan dat er onvoldoende ruimte is op de schijf terwijl er nog ruim 150 Gb ruimte is

Bijdrager
    Sama

Bij mij werkt TM ook niet. Maakt nog wel reservekopies, maar wil niet meer openen.

Bijdrager
    avanti

Ook sinds de nieuwste OS?

Bijdrager
    Sama

Geen idee. Ik heb er niet eerder naar gekeken.

Bijdrager
    Sama

P.S. Ik heb Sierra 10.12.3

Bijdrager
    avanti

Oke, nee, bij mij is sinds ik vanmorgen ging upgraden naar 10.12.4

Bijdrager
    giljom

Ik heb ook problemen met Time machine , ik heb 2 dagen geleden een Recovery gedaan, en nu kan ik mijn notitie program niet meer openen, ik krijg de volgende fout melding. ” Het bestand ” Notestore.sqlite ” kan niet worden geopend, omdat het niet de juiste structuur heeft.

Heel graag uw hulp

Bijdrager
    avanti

Bij mij dus eerst de melding dat er onvoldoende ruimte zou zijn voor TM, Nu geeft ie aan:

“Reservekopie kan niet worden voltooid. Er heeft zich een fout voorgedaan bij het aanmaken van de reservekopiemap.”

Maar dit is bij exact gebeurd sinds de laatste update van Sierra

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb net MacOs ge├╝pdatet naar MacOs Sierra 10,12,4. Ik kan gewoon back-ups maken met TimeMachine.
    Ik kan ook gewoon TimeMachine openen. De notitie app kan ik ook gewoon openen.
    Dus op heden ben ik nog geen problemen tegen gekomen op mijn Mac Mini late 2012

Bijdrager
    Furbz

Misschien helpt t als je een combo update doet? Even googlen naar combo update 10.12.4

Bijdrager
    Niels

Heeft dit niet met APFS te maken?

Bijdrager
    avanti

NielsDam, dat dacht ik ook. Ik heb net contact gehad met Apple en waarschijnlijk ligt het aan het feit dat backups maak naar mn nas van Qnap in dit geval. Het zou met security issues te maken hebben en zou ik moeten wachten op een update van het OS van Qnap.

Bijdrager
    fred44nl

in MacOS is er toch nog geen APFS ??
    dat is met de laatste update alleen in iOS:)

Bijdrager
    avanti

Dat had ik ook gelezen. Eerst in iOS daarna in stappen voor de Mac

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb sinds de update problemen met TM icm Mail. Mail loopt volledig vast en moet herstart worden. Apple gesproken en bij een nieuw aangemaakte gebruiker deed het probleem zich niet voor. Dus ik moest de oorzaak maar in mijn mailaccountgegevens en aanvullingen daarop zoeken. Een handtekening of bijvoorbeeld Mailbutler zou de oorzaak kunnen zijn. Ben benieuwd of er meer gebruikers dit ondervinden.

Bijdrager
    Sama

Ik heb de combo update gedaan naar 10.12.4
    TM werkt n├şet met Mail, wel met andere vensters.

Bijdrager
    giljom

Ik heb vandaag de update gedaan naar 10.12.4 en nu werkt mijn notitie program weer, maar het probleem met time machine blijft, als ik TM open dan zie ik geen enkele mail in het openings venster van TM, en ook is het venster veel te groot, ik zie de knoppen ” annuleren en zet terug niet staan, onderaan, ik moet telkens manueel het venster verkleinen,en dan komen de knoppen te voorschijn.

Bijdrager
    Jos Opel

@sama, Zoals je misschie al las heb ik hetzelfde probleem. Heb jij bijzondere aanpasssingen aan je Mail programma gedaan? Apple gaf daar de schuld aan. Ik heb een HTML en Mailbutler geïnstalleerd. Ik ben benieuwd

Bijdrager
    Jos Opel

HTML = Handtekening in HTML

Bijdrager
    giljom

Neen ik heb voor mijn mail niets speciaals gedaan, alleen heb ik de accounts opnieuw aan gemaakt, en alles is terug, alleen mijn TM werkt niet zoals het hoort, als ik TM open, dan zie ik daar geen enkel mail staan, weet iemand een oplossing

Bijdrager
    Jos Opel

@giljom, wat gebeurt er als je Mail opent en vervolgens TM activeert? Reageert TM dan of “bevriest” Mail?

Bijdrager
    giljom

Als ik mijn mail open, en ik open dan TM dan waren vroeger de mails in het venster van TM te zien, nu staat daar geen enkel mail meer in, alleen bovenaan staat wel het aantal mails, en de schuifbalk rechts die reageert ook zeer traag, vroeger was die onmiddellijk te gebruiken,

Bijdrager
    Sama

Ik heb hetzelfde probleem. (Ik gebruik Mailbutler)

Bijdrager
    optizien

Hier zelfde probleem met TimeMachine….krijg ineens melding dat er 19 dagen geen backup is gemaakt…

Bijdrager
    giljom

Wat is mail butler, bij werkt het nog steeds niet

Bijdrager
    fred44nl
    giljom op 29 maart 2017

Als ik mijn mail open, en ik open dan TM dan waren vroeger de mails in het venster van TM te zien,

dat is nog steeds zo.
    alleen moet je, naarmate de totale backup groter is, langer wachten tot TimeMachine de index geladen heeft.

Bijdrager
    Jos Opel

@giljom, Mailbutler is een zeer efficient programma met een aantal gratis mogelijkheden. Een beperkt aantal actions zijn gratis en zeer handig.

Zijn er forumlezers die Mailbutler geïnstalleerd hebben en die geen problemen hebben met Mail > Time Machine na de update naar MacOS 10.12.4. Meld dit dan s.v.p. op dit forum. Ik wil zo uitfilteren waar het probleem vandaan komt.

Bijdrager
    Jos Opel

Hier de goede link naar Mailbutler

Bijdrager
    Jos Opel

ik heb mijn dag kennelijk niet: https://www.mailbutler.io

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb gelukkig nog een ander mailbackup-programmaatje geïnstalleerd. Het heet MailStewarden is free tot een gebruik van 15000 mails. Mocht je er zoveel hebben kun je altijd een tweede mbox aanmaken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.