5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Timemachine stopt na enkele mb

Sinds vandaag deed mijn Timemachine het weer eens niet, dat gebeurd wel vaker meestal na ca 4 weken moet je opnieuw een volledige backup maken. Op zich al erg vreemd dat dit zo moet.
    Vanochtend mijn schijf opnieuw geformatteerd want er zat een boot partitie over de schijf heen! van ca 100 mb op een schijf van 1 TB
    Nu weer opnieuw begonnen en het eerste uur ging het goed, was er 130Gbyte gebackupt (van de 420) Ik heb deze schijf als 2e in mijn macpro zitten.
    Echter na een uur stopt hij plotseling, dus weer aangeven maak reservekopie, en ja ca 5 minuten en weer stoppen, steeds weer opnieuw en de laatste keer niet langer dan 10 seconden. Wat kan hier mis zijn.

Ik kan ook niet gewoon handmatig backuppen want mijn systeem heeft de vervelende eigenschap bij grote hoeveelheid bestanden om eerst te gaan “voorbereiden” waarbij je de voorbereiding ziet, steeds meer files 20.000 40.000 en dan na ca 9uur is er nog steeds niets gekopieerd, staat hij op voorbereiden copieeren 2.1000.000 bestanden.

Bijdrager
    Beech

Ik zou de harde schijf van je Mac eens controleren met schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    BoniMacX

draadje bij de buren waar je mogelijk wat aan hebt:
    http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14403/time-machine-maakt-geen-backup/0/

Bijdrager
    bonestaak

Dat draadje gaat voornamelijk om maverics, Ik heb (nog) een mac pro van 2006 die kan niet verder dan os 10.7 dus het is in mijn geval niet iets met maverics. Ik krijg van de week een mac mini, ga het dan nog eens met timemachine proberen, voorlopig gebruik ik maar Carbon copy cloner, wat ook niet helemaal ideaal is (gebruikt veel processorkracht).

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb nu enkele dagen een mac mini dus ook Maverics. Inderdaad ook hier werkt Timemachine niet. Jammer genoeg werkt ook Carbon Copy Cloner na installatie van de nieuwe Little Snitch niet meer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.