5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Timemachine schijf vol

Hey,

Laatste tijd moppert mijn mac dat ie geen backups kan wegschrijven naar de timemachine schijf. Daarom heb ik ervoor gekozen deze te formatteren en opnieuw in te stellen in de mac systeemvoorkeuren.

Wanneer de eerste backup wordt geprobeerd te maken geeft ie aan dat er niet genoeg ruimte is. Echter is dit een 2TB schijf (WD Elements, USB3), opgedeeld in 2 partities. (1 met losse data, foto’s etc, 1 vrij voor timemachine).

Iemand hier ervaring mee?
    Nick

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door ndunsbergen.
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Is ie nog in de war met de oude situatie misschien? Ik zou TM eens uitzetten, de Mac herstarten en opnieuw TM instellen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Had de TM schijf vóórdat je hem opnieuw ging formatteren ook al 2 partities? Mogelijk probeert TM de backup op de partitie te zetten waar al het één en ander op staat. Dan is het een kwestie van de juiste partitie kiezen. Het is overigens niet logisch om op een schijf bestemd voor TM ook data te zetten die eigenlijk ook geback-upt moet worden zoals die foto’s. Want geeft deze drive de geest dan zijn die foto’s etc. weg als je ze dus alleen daar had staan.

Bijdrager
    ndunsbergen

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 17 december 2020 om 16:40</p>
    Is ie nog in de war met de oude situatie misschien? Ik zou TM eens uitzetten, de Mac herstarten en opnieuw TM instellen.

Heb ik inmiddels geprobeerd, maar dat blijkt niet te helpen. Hij begint wel met een 1e backup maken, maar blijft hangen op ”nog 15 min resterend”.

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 18 december 2020 om 04:24</p>
    Had de TM schijf vóórdat je hem opnieuw ging formatteren ook al 2 partities? Mogelijk probeert TM de backup op de partitie te zetten waar al het één en ander op staat. Dan is het een kwestie van de juiste partitie kiezen. Het is overigens niet logisch om op een schijf bestemd voor TM ook data te zetten die eigenlijk ook geback-upt moet worden zoals die foto’s. Want geeft deze drive de geest dan zijn die foto’s etc. weg als je ze dus alleen daar had staan.

Dat lijkt me onlogisch, hij maakt geen backup van een extern harde schijf (die zijn uitgezonderd). Daarnaast werkte dit altijd prima zoals het bedacht was, die foto’s etc staan op de andere partitie.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoeveel is er vrij op die twee partities?

Volgens de foutmelding is er maar 10 GB beschikbaar. Dat zou je ergens moeten kunnen  terugvinden.

En ik neem aan dat je de TM instellingen gecontroleerd hebt? M.a.w. is de goede schijf c.q. partitie gekozen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.