3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    CasperB

TimeMachine reservekopieeen terugzetten op een nieuwe mac, zonder migratie

Hi allen,

Ik heb sinds kort de overstap gemaakt naar een nieuwe Mac. Op mijn vorige mac heb ik dagelijks backups gemaakt via TimeMachine. Ik heb mijn nieuwe mac helemaal opnieuw geïnstalleerd en geen gebruik gemaakt van Migratie Assistent omdat ik dan weer met een schone lei kan beginnen op mijn nieuwe mac. Echter heb ik een aantal bestanden die ik graag op mijn nieuwe mac wil hebben staan die zijn gebackuped met TimeMachine. Ik heb ergens gelezen en gehoord dat het mogelijk is om via een nieuwe mac, de backups die zijn opgeslagen op een externe harde schijf terug te halen zijn en de mogelijkheid hebt om handmatig bepaalde bestanden naar de nieuwe HDD van de nieuwe mac te kopiëren. Helaas kan ik het nergens terugvinden en vandaar de vraag of het en zo ja hoe het mogelijk is om via mijn nieuwe mac terug te duiken in de tijd via mijn backups die zijn gemaakt met TimeMachine.

Ik zie graag jullie reactie.
    Alvast hartelijk dank.

Bijdrager
    Brombeer

Apple geeft je sowieso de eerste drie maanden ook zonder applecare volledige support bij dit soort dingen.

Bijdrager
    GoeieDag

Het relevante antwoord is: het kan.
    Hoe? Door op de TM backup in de Finder te dubbelklikken (nadat je de HD waar die TM op staat hebt aangekoppeld), en dan kun je elke aparte (in de tijd gezien) TM backup ingaan als het ware een gewone map is en bestanden ervan overslepen naar je interne HD. (Heb ff geen TM hier bij de hand om de precieze termen te zien.)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.