12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mouse

TimeMachine probleem !!! ———–> Opgelost !

Hallo iedereen,

Ik heb een draadloos netwerk (Airport Extreme 2006) met een 1Tb HD (twee partities) eraan en twee MacBooks, waarbij op 1 Time Machine staat geactiveerd. Dit gaat al bijna 8 maanden perfect.
    Sinds twee weken echter geeft Time Machine steeds foutmeldingen dat hij zijn back-up volume niet kan vinden.

Ook na herstarten van de betreffende MacBook en herstellen van de privileges blijft dit probleem bestaan.
    Wanneer ik handmatig met de schijf verbinding wil maken via de netwerkbrowser , krijg ik de melding: “Verbinding mislukt. De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar.”.
    Mail en internet geven echter geen problemen.

Herstarten van de HD lost het probleem niet op. Alleen (harde) herstart van de Airport verhelpt dit, maar helaas maar tijdelijk; soms na 1 back-up, soms na anderhalve dag herkent hij zijn back-up volume weer niet.
    Ik draai MacOsX 10.5.7 en heb de laatste firmware (7.4.2) op het basisstation geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen ?

Vriendelijke groet,

Mouse :?

Bijdrager
    basiel

Ik had juist hetzelfde voor met zelfde setup. Heb toen gedowngrade naar firmware 7.4.1 en nu werkt alles weer perfect. Dat kan je best doen ik heb zelf geen andere oplossing gevonden. Blijkbaar heeft 7.4.2 problemen met de HD’s bereikbaar te houden.

Bijdrager
    Mouse

Dank voor je snelle reactie !
    Ik zal even op de Apple support pagina kijken hoe het downgraden in zijn werk gaat en laat je het resultaat nog even weten.

Mouse:wink:

Bijdrager
    Mouse

Ik heb het basisstation voorzien van 7.4.1 en Time Machine vindt meteen zijn back-up volume weer.
    Ik kijk het even twee dagen aan voor ik dit probleem af meld.

:D Mouse

Bijdrager
    basiel

ik hoop dat ze dit in versie 7.4.3 zullen oplossen maar tot dan blijf ik lekker bij 7.4.1

Bijdrager
    babo

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Dat was alleen maar ellende. Downgrade naar 7.4.1 heeft geholpen en het werkt allemaal weer vlekkeloos.

Bijdrager
    wouwout

grappig, ik had vanmiddag exact hetzelfde probleem. Heb niet gedowngrade (hoe moet ik dat doen, ik kan de 7.4.1 update niet meer vinden).

maar heb de schijf weer zichtbaar gekregen door in de finder ‘ga’ te selecteren, vervolgens ‘netwerk’. en toen kwam ik via de server weer bij de externe harddisk uit. Dit lijkt te werken.

Bijdrager
    Scrobz

klopt ik hou nu steeds een finder open met de inhoud van de externe “time machine” harde-schijf. Geen perfecte oplossing maar een mooie workaround.

Bijdrager
    MacJelle

Je kunt je firmware aanpassen door in het Airport configuratie programma onder ‘basisstation’ de optie ‘laad firmware te kiezen. Dit uiteraard met betreffend apparaat geselecteerd.

Er verschijnt dan een venster met de geïnstalleerde firmware versie, en daaronder een selectielijst van alle vorige geïnstalleerde versies . . . kies maar uit!

Heb zelf nog 7.3.2 draaien (op TM 500MB) omdat indertijd er veel problemen waren met 7.4.0 (of was dat al 7.4.1?) Was mijn hele netwerk kwijt! Googelen op zoiets als [Time Capsule firmware problem] heeft me toen veel info verschaft . . .

Bijdrager
    MacJelle

Oja, en verder help het nog wel eens om als de back-up niet gevonden kan worden, in Time machine voorkeuren de doelschijf opnieuw te selecteren.

succes!

Bijdrager
    basiel

bij mij was het zelf zo erg dat ik na verloop van tijd gewoon op geen enkele manier nog een HD die aan mijn AE hing kon mounten. Enige wat hielp was herstarten van AE en dat vind ik echt balen. Maar zoals eerder gezegd is een downgrade de perfecte oplossing.

Bijdrager
    Saabs

Wel, bij mij is het probleem dat mijn iMac wel perfect back-up’s maakt met de externe harde schijf (gekoppeld aan de Airport), maar mijn Macbook Pro niet .. Heeft het dan nog nut om mijn Airport te downgraden ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.