13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

TimeMachine probleem

Vanmorgen vind ik deze melding op mijn iMac:

De opslag van TimeMachine gebeurt op mijn QNAP-NAS en als ik daar kijk blijkt dat de laatste opslag op 6 januari jl. heeft plaatsgevonden.
    Ik heb niet eerder één of andere waarschuwing gehad.
    De NAS geeft aan dat alle schijven ed goed functioneren.
    Voor 6 januari heeft ook steeds een opslag plaatsgevonden.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Bijdrager
    fred44nl

wat er nu aan de hand is, lijkt me minder belangrijk.
    maak eerst maar es een nieuwe backup.
    en hou zelf in de gaten of het goed blijft gaan.

Bijdrager
    banditbiker

Heb ik ook gehad met mijn QNAP nas. Ik ben overgestapt naar een OSX Server installatie op een mac mini met daaraan een 2 tb schijf voor backups van al mn macs.

Het probleem bij mij was dat als je je macbook dichtklapt tijdens een backup, de NAS daar niet altijd netjes mee omgaat. Er blijven bestanden open staan waardoor bij een volgende controle door je mac de backup als onbetrouwbaar wordt gemarkeerd. Ik heb het probleem zelfs met een airport extreme met USB schijf er aan….

Bijdrager
    OMT-fan

Overstappen naar….. is geen optie, ik heb de NAS en 4x3Tb net aangeschaft.
    Heb nu TM opnieuw aangezet en is nu aan het “voorbereiden”

Na een kwartier is hij nog steeds aan het “voorbereiden”

Ik was even bang dat de NAS schijf stuk was maar….:

Bijdrager
    jv65

Je bent niet de enige met dit probleem: Time Machine Frequent “Start New Backup”

Bijdrager
    OMT-fan

mmm daar word ik niet vrolijk van…….
    Tot nu toe (al meerdere jaren) heeft TM bij mij altijd goed gewerkt, en nu ineens problemen….

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, als je op die Apple Discussions Pages kijkt, wordt je nergens vrolijk van; elk denkbaar probleem komt er langs, en soms over vele tientallen pagina’s. Niet op letten.

Waar zette je dan al die jaren je TM back-up op?

Bijdrager
    OMT-fan

Op een aparte externe HD van 2Tb.
    Die heb ik nu geactiveerd en daar draait TM wel weer op!

Moet het dan toch aan de NAS liggen?

Geblokkeerd
    Bento

Fijn spul hoor time machine. Wat ben ik blij dat ik daar nooit aan begonnen ben. Het is echt waardeloze software. Ik lees alleen maar problemen. And guess what: ik heb dergelijke problemen echt nooit. Maar ik ben dan ook verstandig en gebruik geen time machine. Zou jij ook eens moeten doen…….

Bijdrager
    GoeieDag

Komt die trol weer, de ‘Professioneel sporter’. Beter: een trieste loser.
    Je kunt ook al die Apple discussies jouw oninteressante mening over TM gaan posten. Hebben ze wat aan. Of spreek je geen Engels?!

Bijdrager
    SunKeeper

Het is ook maar zeuren om te zeuren. Laat gewoon die backup opnieuw maken en verder niet zeuren.

Indien je echt bang bent dat je interne schijf ondertussen dood gaat (in die ene dag dat je erover doet een nieuw archief aan te maken) zorg je gewoon dat je op twee verschillende locaties een backup hebt lopen. De kans dat ze beide tegelijktijdig corrupt raken is zeer klein.

Ik gebruik Time Machine al heel lang en heb al heel vaak gezien dat de status aangeeft “Backuparchief controleren… (0 > 100%)” en dit slaagt altijd. Backups op schijven aan een AirPort Extreme. Ook met het onderbreken (sluimerstand of stroomstoring) nog geen problemen gehad. Zelfs toen het hele spul stilviel (desktop Mac, AirPort Extreme+schijven vielen uit door stroomstoring) tijdens een backup kon ik later in de console lezen hoe het hersteld was.

“Previous unfinished backup removed. Cause=8 backup process unexpected interrupted.”
    “Creating new backup.”

Kortom: op de achtergrond laten draaien en niet op zitten letten.

Bijdrager
    OMT-fan

Het is niet echt een succes met de QNAP.
    De leverancier en de helpdesk van QNAP kunnen op de NAS niet Time Machine goed aan de praat krijgen.

Ik ga alles omruilen voor een Synology 412+
    Daar schijnt alles wel goed mee te werken en is minstens zo “gebruiksvriendelijk” als de QNAP TS-421 …… zeggen ze!!
    Een goed alternatief????

Ben benieuwd.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou zeker zeggen van wel.

Synology heeft het al jaren stabiel werkend, verspreid over vele modellen, vele firmware-updates en ook OS X-versies. Zodra er op een bepaald moment iets minder goed werkt brengen ze zo snel mogelijk weer een update uit die de problemen oplost.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.