7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

TimeMachine: paar vraagjes….

Paar vraagjes: na het backuppen via TimeMachine verdwijnt de backup schijf automatisch van mijn bureaublad. Dat gebeurd bij mij op SnowLeopard altijd. Echter, bij Lion gebeurd dat niet. Is dat normaal? Meer mensen dit? Heb net de update uitgevoerd naar 10.7.1 maar dat leverde niets op in deze richting.

En, ik zie de backup bestanden van mijn 2 macs verschillend qua benaming. Van mijn MacPro krijg ik de extensie .sparsebundle te zien maar bij het bestand van mijn iMac staat daar de extensie niet achter. Is dat verklaarbaar?

Oh ja, als TimeMachine begint met de backup, is tie vaak heel lang bezig met voorbereiden van backuppen voordat ie daadwerkelijk begint te backuppen. Is dat ook normaal?

Bijdrager
    Rees

Bij mij verdwijnt de backup schijf niet hoor en ik zit nog op SL.

Waarschijnlijk kun je met met Toon Info de extentie aan-/uitzetten, maar dit weet ik niet zeker.

Jups, dat lijkt mij normaal, want dat is ook bij mij zo.

Bijdrager
    avanti

Dat eerste vind ik wel vreemd. Dus bij jou blijft de backup schijf altijd op je bureaublad staan? Bij mij komt ie alleen tevoorschijn als ie gaat backuppen en als ie klaar is, verdwijnt ie weer. Bij jou dus anders? Alleen bij Lion blijft bij mij altijd wel op mijn bureaublad staan. Bij het opstarten van de Mac is ie niet zichtbaar totdat ie dan begint te backuppen en blijft dan staan totdat de mac weer uitgezet wordt.

Bijdrager
    robert1970

Bij mij blijft het icoontje ook gewoon op de desktop staan (SL 10.6.8). Ik moet ‘m handmatig verwijderen (naar prullenmand slepen).

Bijdrager
    avanti

Vreemd. Op mijn MacPro met SL 10.6.8 verdwijnt ie na het backuppen vanzelf weer van mijn bureaublad.
    Maar niet bij Lion op mijn iMac. Zou dat ergens in te stellen zijn?

Bijdrager
    robert1970

@avanti: Heb je de knop van TimeMachine aan staan (zie schermafdruk).
    Wellicht dat dit een hoop verklaart?!

Bijdrager
    avanti

Dit verklaart nog niks want op beide computers staat ze aan. Als ie op uit zou staan maakt ie geen back up.
    De schijf die er aan hangt is een nas schijf die continue bereikbaar is voor beide Macs.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.