9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    prepiuk

Timemachine: overschrijft alle bestanden?

Hallo,

Ik heb een vraag over Time Machine. Ik kon deze vraag nergens vinden! Excuses indien dit al eens gevraagd is.

Als ik dit van een nieuwe MacBook op een externe harde schijf wil zetten die al een aantal bestanden (handmatige back-ups) erop heeft staan, overschrijft mijn nieuwe dan die oude bestanden of maakt hij een nieuwe .backupdb erbij? Ik wil namelijk niet mijn oude back-ups verliezen, omdat deze bestanden bevat van mijn vorige MacBook die laatst gecrasht is. Niet al deze oude bestanden wil ik op mijn nieuwe MacBook, maar ik wil ze wél bewaren.

Ik hoor graag of iemand het antwoord voor mij heeft!

Moderator
    Night

Als het goed is wordt er een nieuwe backup aangemaakt mits de drive ID (UUID) niet exact hetzelfde is (wat vrijwel uitgesloten is).
    Wil je extra zekerheid? Selecteer dan de ‘oude’ database folder en geef ‘m gewoon een andere naam, bijvoorbeeld “Backups.backupdb.old”. Let op: deze kun je niet (meer) met TimeMachine benaderen maar kun je wel handmatig bekijken.

Bijdrager
    1984
    prepiuk op 31 januari 2015

. Niet al deze oude bestanden wil ik op mijn nieuwe MacBook, maar ik wil ze wél bewaren.

Items selecteren die niet in de reservekopie mogen worden opgenomen : http://support.apple.com/nl-nl/HT1427

Moderator
    Night

En als die nou toevallig óók Macintosh HD heet?;-)

Bijdrager
    fred44nl

alles wat je wilt weten over TimeMachine, vind je hier:

http://pondini.org/OSX/Home.html

hou er wel rekening mee, dat een backup iets heel anders is dan een archief.

Bijdrager
    prepiuk

Het is niet erg als mijn oude backup-bestand overschreven wordt, als maar niet de losstaande mappen van een handmatige backup ook verwijderd worden. Dus zeg maar een Time Machine backup en dan ernaast nog losse mappen op mijn externe HD, is dat mogelijk?

Bijdrager
    prepiuk
    1984 op 31 januari 2015
    prepiuk op 31 januari 2015

. Niet al deze oude bestanden wil ik op mijn nieuwe MacBook, maar ik wil ze wél bewaren.

Items selecteren die niet in de reservekopie mogen worden opgenomen : http://support.apple.com/nl-nl/HT1427

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Er mag een gehele nieuwe reservekopie op de externe HD worden gezet, maar ik wil niet dat er dan handmatig geplaatste mappen verwijderd worden van die externe harde schijf. Die staan er al op. Mijn vraag is dus: wordt niet de hele externe harde schijf in één keer geleegd voordat er een eerste nieuwe backup van mijn nieuwe MacBook wordt gemaakt?

Bijdrager
    TheBigZ

Het antwoord op die vraag is: nee, dat gebeurt niet. Je kunt op één schijf meerdere TM backups maken van diverse Macs.

Bijdrager
    prepiuk

Oke! Super, bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.