6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rApple

Timemachine OS X Lion naar OSX Snow Leopard

Beste allen,

Mijn iMac 2007 waar nu OSX Lion op draait ga ik opwaarderen met een SSD schijf.
    Hier ga ik dan een schone installatie OSX Snow Leopard op uitvoeren.

Kan ik dan tijdens, of na de installatie, de bestanden met Time Machine terug
    zetten waarvan de backup is gemaakt ten tijde van OSX Lion?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee.

Behalve als je handmatig in de Finder bestanden wilt kopiƫren, dat kan wel.

Overigens qua snelheid is het zonde om Snow Leopard op een SSD te zetten. Lion kan beter met SSD’s omgaan en zal dus beter presteren.

Inactief
    Anoniem
    SunKeeper op 25 juni 2016

Overigens qua snelheid is het zonde om Snow Leopard op een SSD te zetten. Lion kan beter met SSD’s omgaan en zal dus beter presteren.

Heb je daar een bron voor? Over het algemeen draait Snow Leopard op een oude iMac sneller en stabieler dan Lion, en de snelheid van een SSD hangt meer af van SATA dan van het OS.

Bijdrager
    rApple

Dank. Om gedoe met Time Machine te voorkomen ga ik toch maar voor Lion.
    Daarnaast ook langer ondersteuning voor het OS aangezien ik hoop na deze 9 jaar
    nog 9 jaar de iMac mid2007 te kunnen gebruiken.
    De vraag die ik stelde hoeft voor mij dus niet meer beantwoord te worden.

De SATA 3 SSD (Samsung 850evo) haalt ook goede prestaties op een SATA 2 iMac
    Vooral de responstijd maakt veel uit, dus zolang ik geen grote bestanden kopieer is
    er duidelijke snelheidswinst te behalen.

Welk onderdeel is na de HDD het onderdeel dat als eerst kapot gaat in een iMac?

Sleutelbeheerder
    Night

De grafische processor (GPU). Maar als die kapot gaat is het einde oefening, tenzij je een nieuw moederbord wil. De prijs daarvan kun je dan beter in een nieuwe Mac investeren.

Bijdrager
    rApple

Dank voor de hulp.
    Uiteindelijk het volgende gedaan:

-Time Machine backup op externe HD
    -HD vervangen door een SSD kaart in mijn iMac mid 2007 (eerste intel alu iMac)
    -Bootable USB met Mountain Lion geinstalleerd
    -Time Machine backup handmatig de documenten eruit gehaald die ik ook echt wil hebben, bijv iPhoto library.

Dit ging vlekkeloos, de SSD hangt los in de iMac zonder bracket, met wat tape zit het goed vast.
    Ik schrok toen ik geen doelvolume kon kiezen bij het installeren van OSX Mountain Lion, bleek dat ik de SSD nog met schijfhulpprogramma moest formatteren op Mac OS Journaled, 2 klikken en opgelost.

Dank, is allemaal gelukt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.