5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rrustema

TimeMachine op Freecom netwerk-schijf met AV-aansluiting?

Heeft iemand misschien ervaring met de harde schijf van Freecom die je in je netwerk kan hangen en waarvan je de mediabestanden dan via je TV-scherm of hifi-apparatuur kan zien/horen? De Freecom Mediaplayer 35 of de Mediaplayer 45 en dergelijke.

Ik vraag me af of ik diezelfde schijf ook kan gebruiken voor een TimeMachine backup. Het gaat me niet om het maken van een draadloze backup, want dan zou ik praktisch een TimeCapsule hebben. Nee, ik vind het niet erg om voor mijn wekelijkse backup even een paar stappen naar mijn TV te zetten en de USB-kabel in mijn MacBook te stoppen. Het gaat mij er vooral om dat ik de films die ik op harde schijf heb ook op mijn TV kan afspelen.

Iets wat ik ook zou kunnen doen met die adapter Mediaplayer XS?

Maar goed, de vraag is dus of ik dan op hetzelfde volume naast de Backups.backupdb folder andere folders met films en muziek kan zetten en ook kan afspelen. En de films en de muziek die in mijn backup staat, zou ie die ook vinden? Niet zo heel belangrijk, zou grappig zijn.

Bijdrager
    jabesse

Films in de backup vindt-ie vermoedelijk niet, maar volgens mij kan je naast de backup directory redelijk veilig een andere directory maken, waain je kunt plaatsen wat je wilt. Ik heb zelf (op m’n firewire disk) ook een directory ernaast gemaakt.

Bijdrager
    Pieterr

Let wel even op het volgende: specificaties Netwerk MediaPlayer-35

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
    Windows 98/SE/ME/2000/XP, Mac OS 10 or higher, please note that streaming via ethernet is only possible on Windows PC’s. (uses Window file sharing)

Verder zien die Media Players van Freecom er op papier interessant uit. Ik ben wel benieuwd hoe goed ze allerlei video formaten ondersteunen en (probleemloos) afspelen.

Bijdrager
    rrustema

Ik heb ‘m nu in huis en nu pas zie ik de specificatie-restrictie:

Supported USB Device file systems: FAT-32, NT

En al mijn hard disks zijn natuurlijk onder Mac OS X geformatteerd voordat ik er muziek- en videobestanden op zette…

Ook niet handig om even snel een disk van iemand anders mee op de TV aan te sluiten, want die zijn in mijn omgeving ook allemaal op een Mac geformatteerd.

de vraag is dus of ik dan op hetzelfde volume naast de Backups.backupdb folder andere folders met films en muziek kan zetten en ook kan afspelen.

Het antwoord is dus ‘nee’. Want TimeMachine gebruikt HFS+ geformatteerde drives en die kan de Freecom Mediaplayer XS niet lezen.

Bijdrager
    Pieterr

Begrijp ik hieruit dat je h’m gaat terugbrengen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.