7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    r bentwood

Timemachine loopt vast

Ik hoop dat iemand mij kan helpen: timemachine wil een backup maken, maar loopt na 411mb vast, terwijl er 12 GB moet worden gekopieerd. Ik heb al een keer het bestand “[datum] inProgress op de backupschijf gewist en opnieuw opgestart, maar weer na 411 mb een vastloper. Blijkbaar is er een bestand op mijn Mac dat problemen geeft, maar welke?
    Ik heb een iMac 2,9ghz core i5 16 gb en een WD externe hd met voldoende ruimte (850 GB over).

Bijdrager
    fred44nl

alle antwoorden m.b.t. TimeMachine vind je op:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Bijdrager
    r bentwood

Fred44nl, bedankt voor de link. Ik ga nu eerst Timemachine Buddy proberen, dat wordt daar aangeraden.

Bijdrager
    r bentwood

Timemachinebuddy helpt me niet verder helaas. Ik heb nu stap voor stap alle mappen uitgesloten voor een backup, daarna er weer een voor een ‘aangezet’. Telkens bevriest de backup, alleen is dat per map verschillend. Soms pas na 8 GB. Ik heb schijfhulpprogramma de backupschijf en de HD van de iMac laten controleren, die werden OK bevonden. Timemachine heeft geen prefs die ik weg zou kunnen gooien. De siet pondini helpt me ook niet verder, ondanks de uitgebreide informatie.
    Iemand nog andere idee├źn?

Bijdrager
    r bentwood

En voor de zekerheid de backupschijf rechtstreeks aangesloten op de mac ipv via een usb-hub, werkt ook niet…

Bijdrager
    Dick de Roos

Zet TimeMachine uit.
    Open de TimeMachine-schijf.
    Je kunt de laatste (niet gereed zijnde) update van TimeMachine in de prullenmand gooien.
    Dat is het blanco document.
    Dat vraagt waarschijnlijk wachtwoorden e.d. en duurt een tijdje.
    Leeg daarna de prullenmand. Dat duurt ook even.
    Sart Time Machine weer op.

Succes.

Bijdrager
    r bentwood

Dank voor het meedenken. In mijn vraag had ik al aangegeven dat ik de niet gereed zijnde update al had weggegooid…Iedere poging weer natuurlijk.
    Maar ik ben er min of meer uit: ik heb de andere externe harde schijven verwijderd, en nu werkt het goed! Geen idee wat dan de precieze oorzaak is, maar daar lig ik niet wakker van.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.