13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsx

timemachine herkent schijf niet meer

Hoi,

Als ik nu mijn externe schijf aan de mac hang, dan denkt hij dat het een timeschijf van een andere mac is (het icoon blijft ook geel)

Als ik hem opdracht geef om een nieuwe backup te maken, gaat hij naast de oude een hele nieuwe maken.

Hoe kan ik hem weer koppelen aan de oude?

Thanks

qaz

Bijdrager
    Appeltje

Je schijf opnieuw selecteren als timemachine? en nieuwe back-up laten draaien en daarna de oude weer verwijderen?

Bijdrager
    rubendk

Je schijf opnieuw selecteren als timemachine? en nieuwe back-up laten draaien en daarna de oude weer verwijderen?

Denk niet dat hij dat wil. Kijk eens in het configuratie menu van timemachine zelf. Meestal duurt het eventjes, als de schijf op een andere computer is geweest, dat hij wordt herkent.

Bijdrager
    qazwsx

wil ik inderdaad niet, dan ben ik nl ook al mijn oude backups kwijt, bovendien past het niet ernaast op deze schijf.

langer eraan hangen helpt ook niet. Is echt ergens een instelling veschoven:-(

iemand anders een tip?

Bijdrager
    Vinhelper

Wat heb je dan gedaan, sinds het niet meer werkt?

Bijdrager
    Appeltje

Heb je m op een andere computer gebruikt?

Bijdrager
    qazwsx

ik heb een reinstall gemaakt van timemachine op een nieuwe machine, daarna op die machine nog een paar keer gebruikt, daarna doet ie ut niet meer.

Mijn systeem zegt nu sinds 9 januari niet meer gebackupped te hebben, maar dat is niet zo.

Bijdrager
    Vinhelper

Dus in de ”backups.backupd”-map staan nu 2 mappen, met 2 verschillende namen?

Zo hoort het ten minste, want je kan met gemak meerdere Macs backuppen met 1 schijf.

Bijdrager
    Appeltje

Zo hoort het ten minste, want je kan met gemak meerdere Macs backuppen met 1 schijf.

Ik wou al zeggen, dat kan toch gewoon.. Raar dat ie dan geel blijft

Bijdrager
    qazwsx

nee maar 1 naam

Bijdrager
    Vinhelper

Juist, daar zit het probleem.

Hebben de Macs soms dezelfde naam?

Bijdrager
    qazwsx

ja want ik heb 1 mac naar de reparatie. Ik ben dus over naar een andere met alles incl de backupschijf.

Zou toch gewoon moeten werken. De eerste mac koppel ik niet meer aan de schijf sinds de overstap.

Bijdrager
    Vinhelper

Het is helaas wel waar de boel op strandt. Time Machine gebruikt je accountnaam om ze uit elkaar te houden.

2 identieke systemen, en de boel loopt door elkaar heen, want er is geen verschil meer in naam.

Voortaan OF 2 schijven gebruiken, OF je Mac een iets andere naam geven, zodat ze niet meer hetzelfde heten, als je er 2 tegelijk wilt backuppen.

De naam kun je achteraf in ”Accounts” in Systeemvoorkeuren wel veranderen;

(misschien wil iemand anders dat nog toelichten? ik weet het niet precies, hoe dat gaat)

en als je daarna een nieuwe backup maakt, is het probleem weg.

Nu is het alleen even de vraag of je de map van de oude Mac kan verwijderen uit de ‘backups.backupd’-map…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.