9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Macchiavelli

TimeMachine herkent backup op WD schijf niet meer

Sinds enkele dagen heb ik wat raars, Als ik een backup wil maken op mijn WD Schijf van mijn Mac kreeg ik steeds een foutmelding dat de kopie verouderd was en dus onbruikbaar. Ik oude backup weggegooid, nieuwe partitie aangemaakt en wil nu een nieuwe backup maken, maar ondanks dat ik in mijn finder alles gewoon kan zien en TM de partitie ook ziet, er geen wachtwoord op staat krijg ik onderstaande melding.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    fred44nl

voor de meeste problemen met TimeMachine, kun je op de volgende site meestal een oplossing vinden:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Bijdrager
    Macchiavelli

Ben inmiddels iets verder… Als ik op mijn LiveBook DUO aangeef dat hij geschikt moet zijn voor TimeMachine maakt hij in mijn finder een partitie aan die heet Server-backup. TM ziet ook alleen maar deze partitie. Ik kan echter met geen mogelijkheid verbinden met de map Server-backup.

Hoop dat iemand weet hoe ik het op kan lossen, irriteert mij mateloos.

Bijdrager
    Haike

Mijn gebruikservaring is, dat TM wat narcistische trekjes heeft. Namelijk geen genoegen nemen met een partitie op een schijf. Het is alles of niks, of de hele schijf is van mij (TM dus) of je bekijkt het maar als gebruiker. Zo komt het althans bij mij over. Handmatig oude back-ups weggooien is ook zoiets waar TM echt razend van wordt, dat doet TM zelf wel als de schijf vol dreigt te raken.

Kijk eens wat er gebeurt als er geen partitie op de schijf staat, en je de schijf aan TM toekent.

Bijdrager
    Macchiavelli

Geprobeerd, maar ik moet op WD een map kiezen, maar ook bij andere mappen zelfde probleem. En kan ook via finder niet in de map en die map gaat ook niet meer weg.

Bijdrager
    Haike

En als je de schijf eerst helemaal wist?

Bijdrager
    Beech

Ik heb een vergelijkbaar probleem: ik gebruik externe HD’s verbonden via Firewire voor iTunes en iMovie. Soms krijg ik een vergelijkbare mededeling. Als ik dan probeer een file op één van die schijven te zetten krijg ik een ~50 foutmelding, als ik de schijf onderzoek krijg ik de melding dat de schijf in gebruik is en ik kan ‘m ook niet verwijderen. Enige remedie is de computer herstarten, dan gaat het weer een tijdje goed. Ik vermoed dat het probleem ontstaat tijdens de slaapperiode en/of het weer wakker worden. Soms doet de muis het dan ook niet.
    Ben dus wel geïnteresseerd in deze discussie.

Bijdrager
    Haike

Ik moet eerlijk bekennen dat ik onder 10.8 nog geen een keer moeilijkheden heb gehad, onder 10.7 was dat of en toe heel fors..

Bijdrager
    wouter57

Alweer die WD MyBook en LiveBook. Google even dan weet je het. Blijf er van af.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.