4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Timemachine en Qnap 419u

Mijn synology is een paar maanden geleden stuk gegaan, daar draaide ik mijn backups op middels Timemachine. Sinds vandaag heb ik een rack qnap 419u
    Ik heb Apple protocol aangezet en timemachine aangezet, De cirkel bovenin het scherm draait echter konstant tegen de klok in. En het duurde ca een half uur voordat de timemachine begon te lopen, eerst met een schamele 13 mbyte en bij 400 mbyte staat hij nu al een half uur stil

Heeft iemand een qnap met timemachine draaiende? Wat kan ik vergeten zijn? Op de synology draaide deze ca 30mbyte per seconde. Systeem geeft nu ook aan dat het 14 dagen duurt voor hij klaar is (ca 500 gb)

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Je hebt niets gemist. Ik heb ook een QNAP (de 417 even uit mijn hoofd) en een backup van mijn MBA duurt bijna 6 uur (is iets van 80gb). Heb nooit gevonden waar het aanligt, en daarom ga ik ook een Airport kopen met timemachine erop. Dat moet vast wel sneller gaan.

Als je het antwoord vindt, hoor ik het graag.

Michiel

P.S. maakt niet uit of het bedraad of onbedraad is trouwens.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb qnap gebeld, we hebben de software opnieuw geinstalleerd. Ik kreeg namelijk ook niet de multimedia app aan de praat. Na de herinstallatie kon ik wel backuppen al was dat op de synology toch iets sneller, hier kom ik ook niet veel sneller dan 20Mbyte terwijl wel alles gbit is.
    Die Twonky multimedia streamer heb ik trouwens nog steeds niet aan de praat.

Maar als je een timemachine koopt zal je toch ook bedrading moeten nemen. Draadloos kom je nooit verder dan max 6 a 7 Mbyte.

Bijdrager
    mslik

@walberg,

Ik zet timemachine altijd aan als mijn MBA aan mijn cinema display TB hangt. Dus dat ben ik al gewent. Anders schiet het echt niet op namelijk. Dus als ik een airport TM ga nemen is dat niet zo’n probleem.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.