7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

timemachine en partities

ik heb zojuist geupgrade naar 10.5.
    op mijn interne HD van 180 GB heb ik 3 partities; ik weet het niet handig maar ik heb ze nu eenmaal en laat het maar zo.
    ik heb een Lacie externe HD van 250 GB; die wil ik voor Timemachine gaan gebruiken. nou vroeg ik me af: kan TM de back up van bestanden van de verschillende partities naar 1 niet gepartioneerde externe HD maken?

Bijdrager
    iDaan

volgens mij wel hoor. Komt gewoon in verschillende subdirectories te staan.

Bijdrager
    Scrobz

Ook een partitie vraag, heeft het eigenlijk zin om een schijf te verdelen (partities) wanneer je bijvoorbeeld meerdere machines hebt die gebruik maken van deze schijf (Time Machine backup) of regelen ze dat intern?

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt meerdere machines op één volume (partitie) een Time Machine backup laten maken.
    Er is dus geen reden om hiervoor meerdere partities aan te maken.
    Het is zelfs af te raden, omdat je riskeert dat je een suboptimale verdeling maakt qua grootte van de verschillende partities.

Bijdrager
    Nietzman
    ”vincentvega”

kan TM de back up van bestanden van de verschillende partities naar 1 niet gepartioneerde externe HD maken?

Al muggenziftend; nee, je zult je schijf moeten partitioneren. Al is het maar met éen partitie. ;).

Bijdrager
    vincentvega
    ”Nietzman”
    ”vincentvega”

kan TM de back up van bestanden van de verschillende partities naar 1 niet gepartioneerde externe HD maken?

Al muggenziftend; nee, je zult je schijf moeten partitioneren. Al is het maar met éen partitie. ;).

bij mij werkt het hoor!:D

Bijdrager
    Joffry
    ”vincentvega”
    ”Nietzman”
    ”vincentvega”

bij mij werkt het hoor!:D

Dat is eigenlijk wat Nietzman ook zegt. Het OSX vraagt het aantal partities en dan vul je dus in 1.

Beetje geleuter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.