10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Janschijff

[opgelost] timemachine en high sierra

Hedenmorgen high Sierra beta geïnstalleerd op mijn iMac late 2012.

Hierin een ssd en hdd.

Nu is het vreemde de dat ik geen backup meer kan maken met Time Machine van de ssd. Deze schijf wordt door Time Machine uitgesloten. Met omnidisk keeper zie ik dat high siërra een Netwerk heeft aangemaakt waarin de ssd en vm partitie. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Janschijff

ik heb HS opnieuw geïnstalleerd maar nu zonder apfs conversie. Dan werk Time Machine wel goed. Wordt ook geen netwerk aangemaakt Na opnieuw installeren met apfs conversie is het probleem nog steeds aanwezig

Bijdrager
    IGBA

Time Machine wordt nog niet volledig ondersteund in deze vroege beta van High Sierra. Zoals je gemerkt hebt. Apple beveelt ook aan om TM voorlopig nog niet te gebruiken in combinatie met APFS.

Bijdrager
    Janschijff

Thnx

Bijdrager
    mowat

Gaat men dan bij de installatie van High Sierra kunnen kiezen tussen mét of zonder APFS conversie ?
    Wat zijn de voordelen of nadelen van het wel of niet voor conversie kiezen ?

Bijdrager
    IGBA

Dat weten we niet, hè? Het gaat nog maanden duren voordat High Sierra uitkomt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    mowat op 01 juli 2017

Gaat men dan bij de installatie van High Sierra kunnen kiezen tussen mét of zonder APFS conversie ?
    Wat zijn de voordelen of nadelen van het wel of niet voor conversie kiezen ?

Ik weet het niet maar hoop het. Anders kan ik High Sierra niet installeren op mijn twee Mac Pro’s uit 2009 die van 4,1 naar 5,1 geflashed zijn.
    Het schijnt dat de graphics card drivers beduidend verbeterd zijn in het laatste systeem.
    Het voordeel van APFS zou zijn dat het sneller is en de bestandsgrootte verminderd wordt.
    Het nadeel dat het vanaf een andere partitie uit bvb El Capitan niet kan gezien worden, of heb ik het verkeerd voor?

Geblokkeerd
    Carp

Als je Hi Sierra wilt installeren, moet je ‘onderweg’ eerst de firmware upgraden, pas daarna installeert HS.
    Daarna zal je systeem APFS geschikt zijn.

Oude partities/schijven worden gewoon gelezen.

APFS voor een Mac Pro zal ongeveer even nuttig zijn als Metal!
    Dit is duidelijk bedoeld voor de portables, net zoals Metal.

Yep mr Hammer, je hebt t zoals gebruikelijk verkeerd.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Nobody is perfect, only you.:wink:

Bijdrager
    fatboysmart

En ik natuurlijk…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.