7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    joostpleune85

Timemachine compleet herstel?

Beste Maccers,

Graag was ik benieuwd naar de volgende vraag:

-stel je mac is gestolen of kwijt

-en ik heb nog wel mijn externe harde schijf waar een laatste back up van timemachine op staat

-ik koop een nieuwe mac

-en wil met die timemachine alles weer precies terug zetten zoals mijn vorige mac,

– en dan was mijn vraag:

zijn bijvoorbeeld je systeemvoorkeuren allemaal hetzelfde,
    je ordening van itunes, iphoto,
    apps die je geïnstalleerd hebt,
    etc.
    ook weer precies allemaal hetzelfde?

Ik hoop dat mensen hier ervaring mee hebben en mij hun ervaringen kunnen vertellen en hoe je dat in het kort
    eventueel moet doen?

BVD!

Bijdrager
    AppleStef

Als je echt ALLES (maar dan ook echt alles wat je je kan voorstellen) hetzelfde wilt kan je beter een kloon maken ipv Time Machine. Dat doe je met SuperDuper of met CCC.

Bijdrager
    grandijoost

Ik heb mijn iMac een keer opnieuw moeten installeren.
    ook heb ik een back up gemaakt door middel van Time Capsule (een time-machine back up dus).

Na het opnieuw installeren van mij iMac heb ik de gegevens van time capsule terug gezet naar de mac.

Dit vond ik ongelofelijk goed werken. Zelfs bestanden die ik die middag naar de linkerkant gesleept had (op het bureaublad) stonden na het terugzetten van de gegevens precies daar waar ik ze neer gezet had.

Wat betreft mijn iTunes? Al mijn afspeellijsten waren gewoon terug. Mijn instellingen waren terug.

Conclusie; Voor mij is Time machine PRIMA

Bijdrager
    joostpleune85

grandi joost! erg bedankt voor je heldere positieve ervaring, hier heb ik wat aan!

Moderator
    unSOUND

Als je maar bedenkt dat 1 backup eigenlijk niet genoeg is… Als die backup in huis staat, en je huis brand af, of er is blikseminslag of een inbraak, ben je alles kwijt. Ikzelf geef de voorkeur aan een tweede backup die ergens anders bewaard wordt.

Zie ook mijn eerdere ( wellicht ietwat overdreven ) visie op backups:

Back Up software

Bijdrager
    grandijoost

Het is sowieso prettig om vaker een back-up te maken.
    Zodat je back-up bijna up-to-date is met wat er op je computer staat.

Wat betreft bliksem inslag;
    Je hebt tegenwoordig verleng snoeren. (70-90euro) Waar dan iets van 12 stopcontacten op zitten.
    Deze is beschermd en sluit de boel af zodra de bliksem inslaat (het is duur maar goede investering)

Denk bijvoorbeeld aan je TV, blue-ray speler etc. als de bliksem in slaat ben je alles kwijt. een nieuwe tv is toch wel iets duurder dan 90 euro.

Bijdrager
    joostpleune85

bedankt voor de tips!

@ unsound: ik koop inderdaad een extra schijf om deze vervolgens op een andere locatie te bewaren

@ grandi joost: goeie tip van de bliksem

Jullie hebben mijn vragen beantwoord bedankt weer!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.