8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mike de Wildt

TimeMachine buiten eigen netwerk bereiken

Hi,

ik ben al enkele keren op zoek gegaan naar bruikbare informatie om een Time Capsule te benaderen buiten mijn eigen netwerk. Sommige schrijven dat het kan, sommige zeggen dat het onmogelijk is. Weer anderen schrijven dat je de hele opzet in je huis moet veranderen waarbij de TC de belangrijkste router wordt. Veel van die topics zijn wat ouder en wellicht is er inmiddels nieuw licht aan de horizon.

Ik heb een 2TB TC generatie 3. Ik wil deze op mijn werk kunnen benaderen. Nu denk ik dat het volgende topic de meeste informatie verschaft:

Apple Time Capsule extern benaderen

Internet komt mijn huis binnen en gaat naar een Ziggo router. Vanaf hier gaat er een UTP naar mijn TC. Ik gebruik het WiFi signaal dat mijn TC verspreidt.

1) Is mijn hoofdvraag mogelijk?
    2) Is het mogelijk via deze opzet
    3) wat moet ik doen om het mogelijk te maken (bridge modus, andere poorten open zetten etc. zijn opties die ik wel eens hoor)

het gaat om een vierde generatie TC van 2TB
    Dit topic ziet er ook nuttig uit, maar ik destilleer er gewoon niet de informatie uit die ik nodig heb (http://www.onemorething.nl/community/topic/time-capsule-van-buitenaf-benaderen/).

Ik hoop op jullie hulp!

Mike

Moderator
    Night

Ik zou kijken naar een relatief simpele oplossing, zoals PureFTPd of CrushFTP.

Dan kun je via FTP veilig je bestanden bereiken en zelf thuis bepalen welke disk/folder je hiervoor toegankelijk maakt.

Bijdrager
    bartvdv

Ik gebruik het niet zelf, maar heet dat niet gewoonweg “Back to my Mac” ?

Bijdrager
    Mike de Wildt

Thanks voor jullie berichten.

Ik zal even toelichten wat de reden is dat ik dit wil. Al mijn media (iTunes) en foto’s staan op de TC. Evenals al mijn documenten. Nu snapt iTunes als ik op mijn eigen WiFi zit dat wanneer ik iTunes open dat mijn library geopend moet worden via TC. Op het netwerk van mijn werk niet.

Via FTP zou ik inderdaad nummertje voor nummertje kunnen openen en afspelen, maar dat is niet wat ik voor ogen heb.

Ik weet ook dat via iTunes match dat het mogelijk is om voor 25 euro per jaar de muziek te streamen via welk wifi dan ook, maar dan zit ik nog altijd met al mijn foto’s en bestanden (foto’s staan niet in foto app en bestanden staan niet in cloud).

Misschien is het antwoord juist wel dat ik
    – een betaalde apple dienst moet afnemen (Ik heb trouwens Match)
    – mijn foto’s allemaal in mijn foto app moet zetten (past niet, want macbook air)
    – bestanden in cloud moet zetten (dan moeten ze eerst op mijn Air en zoals gezegd past dat ook niet)

maar dan heb ik dus een probleem:)

@Bart
    Back to my Mac (link) lijkt mij redelijk geschikt alleen dat is volgens mij wel van Mac tot Mac? De bestandsdeling waar het over gaat klinkt als hetgeen ik zoek.
    Groetjes,

Mike

Bijdrager
    r.heijma

Gewoon een VPN maken.

Sommige Ziggo routers kunnen dit zelf.
    Anders moet je OSX server installeren op een mac die in je thuisnetwerk hangt en daar VPN op aanzetten.
    Of een NAS zoals een Synology als VPN server laten werken.

Bijdrager
    Mike de Wildt

Oké nice, dat terug naar mijn Mac verhaal werkt:) zit nu op mijn werk op mijn time machine.

het is zo simpel:) bartvdv enorm bedankt:)

Bijdrager
    Mike de Wildt

Misschien een ander topic waard, maar probeer het eerst hier. Bovenstaand verhaal werkt dat ook op een windows desktop? Ik zou ongetwijfeld via een ip adres die TC moeten kunnen benaderen?

Bijdrager
    TheBigZ
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.