4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Zodiack

Timemachine bestanden verplaatsen

Hallo, ik zit met een probleem en kan ook hier geen juiste topic over terugvinden.
    Het volgende:
    Ik heb al meer dan een jaar Timemachine draaien op een externe HD via Firewire.
    De schijf wordt te krap en nu heb ik een 1TB Timecapsule aangeschaft.
    Graag zou ik alle data die Timemachine afgelopen jaar heeft opgebouwd overzetten/copiéren naar de Timecapsule.
    Echter, ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar.

Ik kom in topics wel iets tegen over overzetten van data van de ene HD naar de volgende maar dan hangen ze beide bedraad aan een Mac o.i.d.
    Timecapsule is (zoals bekend neem ik aan) draadloos.
    Hij verschijnt wel op mijn buroblad maar komt niet voor in de lijst als ik schijfhulpprogramma open.
    Gewoon data ‘drag & drop’ lukt dus niet want dan krijg ik een foutmelding.

Onderstaande URL reeds bezocht en uitgeprobeerd maar ook hier betreft ’t 2 HD’s maar zonder airport, gewoon via USB of Firewire dus.

http://rolfje.wordpress.com/2008/09/07/a-bigger-timemachine-without-changing-history/

Iemand een goede oplossing?

Bijdrager
    Pieterr

Time Machine gebruikt een sparsebundle op een netwerk disk. De enige manier om je huidige Time Machine backup van je direct verbonden schijf in zo’n sparsebundle te krijgen is door eerst een lege sparsebundle aan te maken op je netwerk disk, en vervolgens je backup daarheen te kopiëren. Maar ik zou dit allemaal gewoon uit m’n hoofd zetten en:

Gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe Time Machine backup.
    Je kunt (de inhoud van) je oude schijf nog even bewaren voor het geval je nog een ouder bestand nodig hebt.

Bijdrager
    Zodiack

@ Pieterr:
    Hoi, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met die sparsebundle.
    Ik zie op de oude back-up HD geen map of bestand met die naam of is dat één van de verborgen bestanden die ik eerst zichtbaar moet maken?

Zoals je zegt gewoon opnieuw beginnen is het makkelijkst ja maar ik had niet voor niets al een jaar Timemachine draaien.
    Daarom wil ik juist de oude back-up volledig overpompen.
    Meest logische leek mij schijfcopie in schijfhulpprogramma maar waarom verschijnt die nieuwe schijf dan niet in de lijst.
    Het liefst zou ik die nieuwe schijf ook partioneren in 2 delen maar dat gaat ook niet als ik ‘m op die manier niet kan benaderen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Zodiack”

sparsebundle. Ik zie op de oude back-up HD geen map of bestand met die naam

Dat klopt. Die krijg je alleen als Time Machine een backup maakt op een netwerk disk. Op een direct aangesloten schijf krijg je een map Backups.backupdb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.