18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Timemachine backup terugzetten

Stel..

Ik heb een backup gemaakt via Time machine op m’n Timecapsule

Daarna splits ik mijn HD door een tweede partitie aan te maken.

Wat gebeurt er als ik nu mijn Time machine backup terugzet??

Dumpt hij de backup over de complete HD heen, niet rekening houdend met het aantal partities op dat moment of zet hij de backup terug op de op dat moment geldende systeempartitie??

Bijdrager
    Chantal C.

Hij zet de backup terug op de partitie die jij kiest. Mits het past qua data uiteraard.

Bijdrager
    Oppie

Partities, wat is dat?

Inactief
    Anoniem

Als je een taart in 4 stukjes snijdt, heet dat 4 partjes, bij een harde schijf heet dat dan 4 partities:-)

”Oppie”

Partities, wat is dat?

Bijdrager
    Japsuh
    ”Oppie”

Partities, wat is dat?

En ik dacht dat jij zo’n 24/7 Apple gek was…:roll:

[size=9:b06ff6ac6b]PS. Het moet trouwens ‘Partities, wat zijn dat?’ zijn.[/size:b06ff6ac6b]

Bijdrager
    Oppie

Ach, het was een retorische vraag…

Maar subtiliteit wordt hier idd niet zo begrepen.

Aangezien we niet meer in 1988 leven, kun je stellen dat partities onnodig zijn, en niks toevoegen aan je computerervaring, zoals al zo vaak betoogd op dit forum!!!

Inactief
    Anoniem

Als partities niet nodig zouden zijn, zouden ze niet bestaan. Voor sommige mensen zijn dingen onnodig als ze niet helemaal begrijpen wat het is of hoe het werkt…..

”Oppie”

Ach, het was een retorische vraag…

Aangezien we niet meer in 1988 leven, kun je stellen dat partities onnodig zijn, en niks toevoegen aan je computerervaring, zoals al zo vaak betoogd op dit forum!!!

Bijdrager
    Oppie

Twee regels; twee keer een incorrecte stelling!

(PS: quoten van een bovenliggend topic is niet nodig; quoten doe je niet onder je reactie…)

Bijdrager
    Dagaloni

Kan handig zijn als je bijvoorbeeld 10-15% van je HD Partitie 1 maakt en in de ander 85-90% van je HD Partitie 2 maakt. Zo hou je toch altijd de benodigde ruimte over.

Maar dit is ook maar een voorbeeld, heb het zelf dus niet:P

Bijdrager
    Mona

Partities is echt zo’n Windows ding … :?

Bijdrager
    Appletosh

voor het installeren van windows op bootcamp heb je wel een Partitie nodig of kan je ook een externe hd gebruiken?

Bijdrager
    Pieterr

Een reden om méér dan één partitie op je schijf te willen hebben, is als je méér dan één bestandssysteem wilt/moet gebruiken, bv een Mac OS Uitgebreid partitie voor OS X, en een NTFS partitie voor Windows.

Meerdere Mac OS Uitgebreid partities maken heeft niet zoveel zin, en dat is wat Oppie bedoelde met z’n retorische vraag.

Bijdrager
    MegaChriz

Ik heb twee partities zodat ik kan switchen tussen Leopard en Tiger. Als ik in Tiger zit, kan ik namelijk nog gebruikmaken van Classic, wat ik sporadisch nog wel eens gebruik. Ik heb Sheepshaver ook uitgeprobeerd, maar deze vind ik minder stabiel dan Classic.

Bijdrager
    Pieterr

Als je meerdere bootable OSsen wilt hebben, kan dat inderdaad ook nog een reden zijn, zoals MegaChriz aangeeft.

Bijdrager
    nookie
    ”THX-1138″

Als partities niet nodig zouden zijn, zouden ze niet bestaan. Voor sommige mensen zijn dingen onnodig als ze niet helemaal begrijpen wat het is of hoe het werkt…..

Ja Oppie, (24/7 AppleGek, geregistreerd: 5-9-2002, berichten: 7392), je snapt er weer helemaal niks van……….:D

Bijdrager
    Japsuh

Ik heb partities zodat ik voor bepaalde bestanden (downloads etc) niet teveel ruimte ga gebruiken. Daarnaast vind ik het eigenlijk wel lekker overzichtelijk. Oh ja, met Time Machine is het makkelijker om een partitie uit te sluiten van de backup.

Bijdrager
    nookie

Dit snap ik niet.
    Als je partities overzichtelijk vind op je bureaublad, waarom maak je dan geen gebruik van mapjes op je bureaublad i.p.v. partities. Dat is exact hetzelfde. Als je nu iets van de ene naar de andere map wilt hebben, moet je ook nog eens gaan kopieren. Je bent ook meteen erg beperkt met de ruimte. Misschien voor jou wel handig dat je niet teveel download (??), maar dat kan je zelf toch ook in de gaten houden??

Bijdrager
    Japsuh

Ik bedoel meer dat ik mijn Mac OS X installatie zo goed als schoon houd. Ik denk eigenlijk dat het vooral ervaringen zijn met oudere computers met kleine harde schijven. Deze had ik zonder partitie, maar uiteindelijk kwam er een melding dat er te weinig schijfruimte over was.

Trouwens, de partities kan je wél handiger vinden in de Finder.

Het is waarschijnlijk nog gewoon een achterblijfsel van 10+ jaar Windows;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.