9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

TimeMachine backup onderbreken

Ik ben nu op mijn werk een eerste TimeMachine back-up aan het maken.
    Deze back-up maak ik naar mijn NAS via het zeer trage AFP protocol.
    Totaal te back-uppen informatie is ┬▒200GB, 39GB heeft hij al gedaan, en volgens mijn berekening is TimeMachine nog wel zeker 3 uren bezig.
    Om maximaal 12 uur moet ik weg, en in verband met inbraak risico kunnen wij de computers s’nachts niet laten staan.
    Kan ik gewoon afbreken en morgen verder gaan, of moet ik de tot nu toe gemaakte back-up verwijderen en overnieuw beginnen?

Bijdrager
    lucschram

Staat er in de taakbalk geen icoontje van TM? Want daar kan je hem volgens mij stoppen of onderbreken.

Bijdrager
    inawt

Als het goed is gaat hij gewoon verder met de backup als je opnieuw verbinding maakt met de backupschijf.

Bijdrager
    Lapdog

Gewoon uitzetten. Gaat hij de volgende keer weer door.

Bijdrager
    Pivni Pes

Bij TimeMachine staat inderdaad de optie van stoppen, dit had ik al gezien, alleen twijfelde ik of dat het dan overnieuw moest.
    Maar als TM morgen ochtend met het laatste stukje vrolijk doorgaat, dan ben ik helemaal blij en gelukkig.

Mijn dank is groot.

Bijdrager
    lucschram

Geen dank :).

Bijdrager
    1984

U dient het proces van de eerste reservekopie niet te onderbreken. U kunt uw Mac blijven gebruiken terwijl Time Machine reservekopie├źn maakt.
    http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    lucschram

Oei, wat als hij het nu toch gedaan heeft? Externe harde schrijf formatteren en dan opnieuw een back-up maken?

Bijdrager
    Pivni Pes

Oke, nou ja, daar is dan niks meer aan te doen denk ik.
    Ik ben al aan het verwijderen, en morgen maak ik hem wel opnieuw, niks aan te doen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.