6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    vanquish

TimeMachine Backup niet herkent binnen migratie assistent

Recent is helaas de macbook van mijn zusje gestolen.
    Inmiddels heeft ze weer een “nieuw” macbookje.

Maar nu lukt het mij niet om haar timemachine backup terug te zetten op deze macbook.
    De HD opent wel in de finder maar binnen migratie assistent (tijdens eerste start) en via de hulpprogramma’s -> migratie assistent word de schijf niet zichtbaar.
    Ook staat er gewoon data op de HD.
    (had gelukkig een paar dagen eerder maar weer eens gezorgd voor een back-up)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ??

Oude macbook was Lion (dacht ik) de nieuwe heb ik nu dus ook even Lion op gezet.
    (Weet niet op Lion backup ophalen vanuit Mountain Lion zomaar kan)

Bijdrager
    Haike

En als je schijfhulpprogramma start, word die TM schijf dan wel zichtbaar via de nieuwe mac?

En van waneer is die macbook? niet alle macbooks kunnen ML draaien..

Bijdrager
    vanquish

Ik heb schijfhulp niet geprobeerd, maar via finder kan ik de schijf gewoon benaderen.

Macbookje moet volgens mij ML aankunnen, is eerste 13″ alu (toen ze nog geen MBP hete)

Bijdrager
    Haike

Eem MB is niet het zelfde als een MBP das niet zomaar een ander naampje.

Een macbook uit midden 2008 kan als laatste OS 10.7 draaien.

Bijdrager
    vanquish

Weet ik, maar de eerste 13″ alu hete nog macbook (eind 2008), pas later zijn ze omgedoopt naar mbp.(early 2009)

Mountain Lion will only run on the following Macs:
    MacBook (13-inch Aluminum, 2008), (13-inch, Early 2009 or later)
    Zij heeft dus die eerste

Maar dat is momenteel niet het probleem…

Het gaat erom hoe krijg ik die TimeMachine back-ups terug op de machine.

Bijdrager
    MacSnout

Ook mijn iMac (systeem 10.8.2) werd begin dit jaar gestolen. Heb net mijn vervangende Macbook Pro (systeem 10.8.2) opgehaald en probeer nu mijn data terug te schrijven van mijn Time machine reservekopie middels Migratie assistent.

Ook ik lijk hetzelfde probleem te hebben als vanquish bij het teruglezen van mijn Time-machine reservekopie…..

In de Finder wordt de TM-schijf herkent met daarop de reservekopie. Migratie-assistent ziet de TM-schijf wel, maar toont bij het inlezen hiervan de bewuste reservekopie niet.

Na een tijdje zoeken krijg ik de melding dat de reservekopie niet kan worden gelezen omdat hij mogelijk in gebruik is door een andere computer.

Vanaf de diefstal is de Time Machine niet meer toegepast voor een back-up.
    Toen mijn vorige computer werd gestolen stond deze wel in bedrijf. De Time-machine was op dat moment verbonden en misschien zelfs actief met het aanvullen van de reserve kopie. Ik heb de Time machine herstart om eventuele andere computers of gost-verbindingen kwijt te raken, maar dat gaf geen soelaas.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn reserve kopie toch teruglezen in mijn nieuwe Macbook Pro ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.