15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Timemachine

Ieps,

Ik heb nu een Imac en MBP thuis en nu gebruik ik timemachine via een externe HD via USB.
    Maar nu zou ik graag een netwerk HD aan mijn router hangen en deze laten werken als timemachine.

Gaat dit?
    Hoe kan ik dit het snelste installeren?
    Welke HD is aan te raden?
    Kan het zijn dat dit op mijn router niet gaat?
    Waarmee moet ik rekening houden?

Bijdrager
    Oppie

Kan niet.

Kan wel, mits… en allemaal niet ondersteund, dus onbetrouwbaar. En wil je dat voor een backup?
    Meer info: zoek hier maar eens ff op het forum (of mbv Google).

(Edit: verkeerd woord gebruikt.)

Gast
    Anoniem

Gistere zeiden ze nog in het Apple center dat dit ging allleen dat een gewone HD geen controle bit terug stuurt als het gedaan is maar dat het voor de rest wel perfect werkte

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Oppie al aangaf, even zoeken op het forum (bv deze).

Bijdrager
    Oppie

Volgens mij alleen met een Apple router, dus een AirPort Basestation, en dan nog wordt het niet ondersteunt door Apple.

Maar als zij het goed weten, dan vraag je daar toch over het wat & hoe?!

Bijdrager
    Pieterr

Nee hoor. Ook voor niet-Apple routers wordt het niet ondersteund door Apple.;-) Maar het werkt wel.

Bijdrager
    Oppie

Jij zegt dat het ook op andere, dus alle routers, lukt?

Bijdrager
    Pieterr

Alle routers heb ik natuurlijk niet getest. Ik heb zelf (nog) een Linksys WRT54GL router en een Synology DS207+ NAS. En daar wordt al enige maanden (sinds ik Leopard gebruik) de inhoud van onze MacBooks naartoe gebackupt door Time Machine. En afgezien van een sporadische resync (“Preparing…”) gaat dat probleemloos. Ik snap niet dat Apple deze optie niet gewoon wél ondersteunt, maar ja, dan zijn ze misschien bang dat ze minder Time Capsules verkopen.

Bijdrager
    Oppie

Een NAS schijf is natuurlijk toch wat anders dan een USB-HD.

Je redenatie over de verkoop van TC’es vind ik wat kort door de bocht. Apple biedt een belangrijk backup feature aan, te weten Time Machine; deze is bedoeld voor alle gebruikers, en vooral de onwetenden, en zij die verder onwetend willen blijven. Verder moet een backup logischerwijs echt 100% betrouwbaar zijn en geen 0,5% minder. Dus Als Apple die 100% wilt halen, kan ik me voorstellen dat ze ‘streng’ zijn. Voorkomt een hoop gezeik en teleurstellingen.

Bijdrager
    palahala
    ”Oppie”

Verder moet een backup logischerwijs echt 100% betrouwbaar zijn

…en gemakkelijk terug te zetten wanneer dat nodig blijkt.

Een full restore vanaf een unsupported network drive door iemand die niet eerst het forum doorzoekt: ik zou het niet aanraden.

Bijdrager
    Pieterr

Beste Michaël Steurs,

Zoals je kunt lezen raadt Oppie het sterk af, en acht palahala je niet in staat hiermee ongeschonden uit de strijd te komen. Ik hoop dat je hier verder iets mee kunt.

Groeten.

Bijdrager
    Oppie

Pieterr, flauwe reactie…:(

Bijdrager
    Pieterr

We hebben al een paar van dit soort draadjes gehad. Jij vertelt de TS dan iedere keer dat het niet kan, en dat ze het niet moeten willen omdat het niet door Apple wordt ondersteund. Ik geef een referentie naar de postings waar wordt uitgelegd hoe je het wél voor elkaar kan krijgen, en laat het verder aan de ondernemendheid van de TS over of ie hiermee aan de slag gaat. Er zijn TSsen die het allemaal te lastig vinden en er van afzien. Anderen gaan er wel mee aan de slag met (al dan niet) succes.

Bijdrager
    Oppie

Mijn antwoord is wat genuanceerder dan jij doet voorkomen; lees rustig dat antwoord nog even door.

TS vraag hier naar een USB-HD op ‘een’ router’, waaruit ik concludeerde dat het geen AirPort is. Ik heb nog geen succesverhaal gelezen hier of elders uit de eerste hand dat mensen dit soepel draaiende hebben. De linkjes die jij geeft, verhalen dáár ook niet van, is wat ik er uit haal.

Maar verder is het aan TS om met de gegeven info aan de slag te gaan en zijn eigen conclusies te trekken.
    Jammer als jij het ziet als een spelletje ‘wie-heeft-er-gelijk’; zo zie ik het niet en jouw argumenten zijn zeer van belang. Dat ik een andere insteek heb, kan toch geen probleem zijn?!
    Goed, stop er nu mee.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Michaël

Maar nu zou ik graag een netwerk HD aan mijn router hangen en deze laten werken als timemachine.

”Oppie”

TS vraag hier naar een USB-HD op ‘een’ router'

De TS heeft nu een USB HD, en praat over een netwerk HD. Misschien wil ie dus wel een netwerk schijf (NAS) ipv een USB HD aansluiten op z’n router. Niet alle routers hebben immers een USB aansluiting waar je een HD op aan kunt sluiten.

”Oppie”

Dat ik een andere insteek heb, kan toch geen probleem zijn?!

Tuurlijk niet. Een forum is een prima medium om verschillende inzichten te ventileren.;-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.