15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

Timemachine 1 harde schijf, meerdere Macs

Ik heb een vraag over TM icm 1 harde schijf en meerdere Macs.

Dat je met behulp van 1 harde schijf meerdere TM backups van verschillende Macs kan maken is mij niet nieuw. Echter, zit ik met de vraag dat wanneer er op die manier TM backups gemaakt worden en er op een gegeven moment besloten wordt deze Macs te vervangen voor nieuwe Macs, hoe de migratieassistent dan weet of in te stellen is, welke TM backup op welke nieuwe Mac teruggezet kan worden. Met andere woorden kun je op dat moment in de migratieassistent aangeven, welke TM backup (die afkomstig waren van een aantal oude Macs) op dat moment op de bewuste nieuwe Mac teruggezet moet gaan worden. Daarnaast neem ik aan dat dit alles zowel voor USB TM backups als voor netwerk TM backups hetzelfde werkt?

Bijdrager
    GoeieDag

Je krijgt gewoon een dialoog-keuzevenster met de vraag welke TM bundle je wilt gebruiken.

Bijdrager
    Cybershooter

Ok. en ik neem aan dat de computernaam van de oude Mac die opgenomen is in de TM backup daarin opgenomen is?

Bijdrager
    Haike

Je kunt toch tzt vanaf de nieuwe mac TM benaderen, en dan opdracht geven via die machine dat de back-up op de HD van de nieuwe mac moet komen? Heb je die computernaam niet voor nodig..

Bijdrager
    Cybershooter
    Haike op 31 augustus 2012

Je kunt toch tzt vanaf de nieuwe mac TM benaderen, en dan opdracht geven via die machine dat de back-up op de HD van de nieuwe mac moet komen? Heb je die computernaam niet voor nodig..

Klopt, maar wanneer je op 1 schijf meerdere TM backups van verschillende Macs hebt staan, dan zul je toch in mijn opinie moeten kiezen welke van de gemaakte backups van de oude Macs, op welke nieuwe Mac gezet moet worden? dus vandaar de vraag of de computernaam dan te selecteren is die (ga ik vanuit) meegegeven is aan de betreffende backup, zodat je dat moet kunnen selecteren. Ik ga er namelijk ook vanuit de de Migratieassistent niet zo slim kan zijn om van de verschillende TM backups van de verschillende oude Macs, kan bepalen dat die betreffende TM backup bij die specifieke nieuw in gebruik genomen Mac behoort.

Bijdrager
    Stirf

De naam van de TM back ups bevatten de naam van de Macs.

Edit voor de volledigheid: de migratieassistent vraagt welke back up er dient terug gezet te worden.

Off topic: zijn back up en terug gezet één woord?

Bijdrager
    Haike

Nee dat kan migratie niet, maar die vraagt wel altijd waar ze de informatie op moet halen, andere mac, van een schijf enz. Dus je kunt ook de nieuwe machine koppelen aan de oude voor je die weg doet, dan weet je zeker dat de juiste informatie, op de juiste nieuwe machine terecht komt. En laat je TM er tussenuit. Is misschien net zoveel werk als nu TM zodanig proberen in te richten waarbij delen informatie voor een toekomstige machine is bestemd.

Ik heb zelf een externe HD ingericht voor TM en toen ik dacht daar wel ff wat mappen er tussenuit te kunnen uit te kunnen halen ging TM helemaal overstuur, eind van het liedje was dat ik de hele schijf moest wissen en TM helemaal opnieuw moest beginnen.

Edit Stirf was me net voor, probleem opgelost denk ik…:wink:

Bijdrager
    GoeieDag
    Cybershooter op 31 augustus 2012

Ok. en ik neem aan dat de computernaam van de oude Mac die opgenomen is in de TM backup daarin opgenomen is?

Wat denk je nou zelf?
    Als er geen goede naam bij staat, valt er ook niks te kiezen, uiteraard.

@Haike: werkelijk onnavolgbaar wat jij daar opschrijft. Zou er iemand zijn die snapt wat je wilt zeggen?!

Bijdrager
    GoeieDag

Zoiets:

Bijdrager
    Haike
    GoeieDag op 01 september 2012
    Cybershooter op 31 augustus 2012

Wat denk je nou zelf?

Als er geen goede naam bij staat, valt er ook niks te kiezen, uiteraard.

@Haike: werkelijk onnavolgbaar wat jij daar opschrijft. Zou er iemand zijn die snapt wat je wilt zeggen?!

Blijkbaar lees jij niet erg best, want het probleem was al opgelost, als je goed gelezen had, dus dan snap ik wel dat jij niet snapt wat ik schrijf. Geeft niks, lezen is een vak, ik lees ook wel eens een tekst meerdere malen voor ik snap wat er staat. Schrijver en lezer hebben er deel aan, dat een tekst duidelijk kan worden…:wink:

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, de vraag was al opgelost met mijn eerste antwoord.

Maar aangezien er nog door wordt geprutteld, in het bijzonder door jou (“Nee dat kan migratie niet”), doe ik er graag aan mee…

Bijdrager
    Haike
    GoeieDag op 01 september 2012

Ja, de vraag was al opgelost met mijn eerste antwoord.

Is dat zo? :slant: de TS stelt daarna nog wel een vraag, maar misschien was die net zo onnavolgbaar voor je, dat je hem maar niet beantwoord? Op die vraag ga ik in, en ontstaat een verdere dialoog, dat daar niet het juiste of gewenste antwoord voor jou uitkomt is wat anders.

Maar aangezien er nog door wordt geprutteld, in het bijzonder door jou (“Nee dat kan migratie niet”), doe ik er graag aan mee…

Wat is het nou, napruttelen, onnavolgbaar, of gewoon natrappen?

Dat je het onnavolgbaar vindt, of niet snapt, dat kan, had je het werkelijk willen weten, dan had je om een toelichting kunnen vragen, lijkt me een veel positievere benadering, dan waar je nu voor kiest.

Bijdrager
    Cybershooter
    Stirf op 01 september 2012

De naam van de TM back ups bevatten de naam van de Macs.

Edit voor de volledigheid: de migratieassistent vraagt welke back up er dient terug gezet te worden.

Off topic: zijn back up en terug gezet één woord?

@Stirf, dank voor je heldere uitleg. Dat is wat ik wilde weten, zodat ik iig mijn backups voortaan onbezorgd op 1 harde schijf kan gaan maken van mijn 3 Macs die ik in huis heb staan.

In de tussentijd lees ik dat dit schijnbaar onschuldige onderwerp wat ik heb aangesneden nog bij 2 forumleden (Haike en GoeieDag) wat emoties heeft losgemaakt. Voor hen het advies, Maak je niet dik, dun is de mode :P.

Nogmaals dank, Stirf.

Bijdrager
    Haike

:grin: Jou treft geen enkele blaam, en ik ga er geen seconde minder van slapen…

Bijdrager
    GoeieDag

Cyber, ook graag gedaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.