7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Photovidy

Timeline fcpx opslaan en verhuizen naar andere mac

Beste,

Ik zit even met een probleem. Hoe kan ik mijn projecten in fcp x + timeline zo opslaan als ik dit op een andere mac moet overzetten dat er niks verloren gaat. Mijn mbp moet volgende ter reparatie naar apple en kan even via via op een mac pro werken. Alleen ik heb geen idee hoe ik het moet overzetten?

Gr,
    Yannic

Bijdrager
    m4v3r1ck

Ondanks dat het vandaag 1 april is, ga ik er vanuit dat je vraag serieus is! ?

Zorg ervoor dat je alle projectbestanden 1:1 – film bestanden / gebruikers settings / systeem settings – overzet naar de Mac Pro, open je project bestand, verwijs in je settings naar de bestanden van je project et voila! Het beste kun je hier tijdelijk een externe HDD/SSD voor gebruiken. Dan blijft alles netjes bij elkaar.

LET OP! Dat je als je weer naar je MBP verhuisd je alles ook weer terugzet naar je externe HDD/SSD, dus ook de tijdelijk aangemaakte bestanden op de HDD/SSD op de Mac Pro. Succes!

Cheers

Bijdrager
    KarelWillem

Zorg ervoor dat je alle projectbestanden 1:1 – film bestanden / gebruikers settings / systeem settings – overzet naar de Mac Pro, open je project bestand, verwijs in je settings naar de bestanden van je project et voila!

De vraag was volgens mij vooral HOE?

Dat je dat moet doen is mooi, maar HOE doe je dat. Waar vind je al die bestanden en settings?

Geblokkeerd
    Humain

Klip op de librarie en ga via de balk boven naar Consolidate nog iets. (Sorry nu in londen en de laptop niet bij)
    Dan zet final cut de gehele librarie plus projecten en media in het librariebestand. Die kun je zo verpkaatsen en op een andere mac openen.

Sorry voor vaag antwoord maar is ff vanuit het buitenland

Bijdrager
    m4v3r1ck

@karelwillem Bedankt voor het beantwoorden van zijn vraag met een wedervraag! Dat schiet lekker op zo… ?

Cheers

Bijdrager
    shanna61

Laatste keer met het compleet opnieuw installeren van ons Sierra heb ik het bestand gemarkeerd met een paars symbool (map films) gekopieerd naar een externe harde schijf. Als je op dit symbool klikt met ctrl en je opent pakketinhoud zie je hierin je events en projecten staan. Neem aan dat je al je videomateriaal op een externe schijf hebt staan. Naar de herinstallatie kon ik vanuit dit bestand weer verder werken.

Als je zo niet weet waar je dit bestand moet zoeken kun je als in fcpx bent zie je bovenaan je projecten een regel staan (zie afbeelding)

Als je nu de ctrl toets indrukt en op deze link klikt krijg je een keuze menu. Klik op reveal in Finder en je komt bij het juiste bestand uit.

Bijdrager
    shanna61

Als je effecten hebt aangemaakt moet je ze deze ook even via reveal in Finder zoeken. Deze kun je dan naderhand weer terug kopiëren waarna je je eigen aangemaakte effecten weer kunt gebruiken. Effecten van derden dien je even opnieuw te installeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.