5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    TorchedPoseidon

TimeCaspule vorige gen verbreekt telkens de verbinding

Beste OMT-ers ik doe een beroep op jullie kennis

Sinds een kleine maandje heb ik een nieuwe TimeCapsule (oude generatie, had niet gedacht dat de WWDC een nieuwe serie zou brengen maar goed :-P).

Echter is het telkens zo dat ik op mijn MBP, MBA, iPhone 4/5 en iPad de verbinding kwijtraak. In het begin had ik hier geen last van, maar sinds enige tijd is dit probleem opgedoken. Op het moment dat ik op een van eerder genoemde apparaten weer opnieuw verbinding maak dan blijft die ca. 5 seconden in stand en verbreekt de verbinding weer. Dit gebeurt telkens totdat ik via de Airport utility de TC opnieuw opstart en dan kunnen we weer een paar uur/dagen verder. Ik heb de voorkeursnetwerken al nagekeken en zo’n beetje alle mogelijke wifi instellingen op de TC al geprobeerd (valt me trouwens op dat je op 5Ghz niet alle kanalen kunt kiezen maar dat schijnt een bug te zijn op dit TC model).

Voor de volledigheid de TC heeft de nieuwste firmware 7.6.3(76300.7). Ook valt het me op dat de utility vaak toch een kleine minuut of meer nodig heeft om te detecteren dat de TC “groen” is en dat de apparatuur hier vrij snel (los van de iPhone 4 want die kan het uberhaupt niet aan) omschakeld naar 2.4Ghz. 5Ghz wordt eigenlijk enkel gebruikt in de nabije omgeving van de TC. Dit probleem treed trouwens op beide frequenties op.

Hebben jullie enig idee?

Bijdrager
    macpro

In zulke gevallen probeer ik wel eens een totale reset naar fabrieks instellingen en dan opnieuw configureren.

Bijdrager
    TorchedPoseidon

Hoe initieer ik die? Ik ben bekend met de mac, maar met de tc nog niet helemaal:P Ben ik trouwens mijn tm-backups kwijt als ik dat doe?

Bijdrager
    macpro

Achterop zit een reset knopje. Druk die in met een puntig voorwerp dat het groene lampje een paar keer snel gaat knipperen.
    De TM backups raak je op deze manier niet kwijt.
    Noteer wel van te voren de instellingen die je voor de Time Capsule hebt gemaakt, dan kun je die het snelste weer terugzetten en is je TimeMachine backup ook snel weer bereikbaar.

Bijdrager
    TorchedPoseidon

Ik zal nog even een update geven, is wel zo netjes aangezien macpro de moeite heeft genomen mij hierin te adviseren.

Ik had mezelf voorgenomen de reset te doen op het moment dat het probleem zich weer voordeed, echter heb ik er sinds het openen van dit topic geen last meer van gehad.

Mocht het zich nog voordoen dan zal ik de TC eens resetten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.