7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ptrrsr

TimeCapsuleschijf als "cloud" gebruiken met Experiabox v8 KPN

Beste Lezer,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe timecapsule 2Tb.

Nu zou je vermoeden dat je die schijf gewoon extern moet kunnen benaderen. Ik ben alleen aan het zoeken geweest en ik kom er niet uit.
    Nu ben ik ook niet super met netwerken.

Ik dacht “afp://000.000.000:456” Mijn internetadres + poortnummer. Maar dat werkt niet. Moet ik NAT goed instellen? Of kan dit gewoon niet?

Bijdrager
    fred44nl

het extern benaderen van een TC gaat via Terug naar mijn Mac:
    Systeemvoorkeuren – iCloud

Bijdrager
    ptrrsr

Dankjewel! Maar ook nu geeft hij aan dat het wel werkt maar dat, door de NAT instellingen in mijn Experiabox, er wel problemen zullen zijn met de snelheid. Daar ook nog een idee voor?

Bijdrager
    jv65

Op beide apparaten staat nu NAT aan en dat geeft problemen. Het beste is om de Experiabox in brugmodes te zetten (dus alleen als modem gebruiken).
    De TC stel je dan in als router.

KPN Experiabox V8 in Bridgemodus zetten

Bijdrager
    fred44nl

het probleem hierbij is ongetwijfeld de upload snelheid, die vaak slecht 10% van de download snelheid is.
    behalve bij een glasvezel verbinding. daar heb je dezelfde up- als download snelheid.

Bijdrager
    Tegenwind

TC in brugmodus zetten, evt. met een vast IP adres buiten je DHCP range en port forwarding van poort 456 naar dat IP adres?

Bijdrager
    jv65

Terug naar mijn Mac werkt alleen vanaf een ander Mac met dezelfde Apple ID. Je (remote) Mac verschijnt dan in Finder onder gedeeld. Je hebt dan toegang tot al je bestanden en je kunt ook het scherm overnemen. Ook heb je zo toegang tot de HD van TC.

Als je de TC wilt benaderen via afp:// dan moet je in AiPort-configuratieprogramma onder Schijven, “Deel schijven via Wan” aanvinken.

In beide gevallen kan een dubbele NAT roet in het eten gooien. De Experiabox is door KPN behoorlijk dichtgetimmerd, dus best een uitdaging om het goed werkend te krijgen.

Edit: Vond nog een topic waar je wellicht wat aan hebt: http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-time-capsule-extern-benaderen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.