11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tunafish

TimeCapsule+iPhone+Streamen+Onderweg

Goedenavond,

na heel google en omt afgezocht te hebben start ik nu toch echt even mijn vraag.

Hoe kan ik onderweg of op mijn werk mijn TimeCapsule benaderen en bijvoorbeeld muziek streamen naar mijn iPhone?

Ik heb reeds op advies van verschillende fora “Filebrowser aangeschaft. Die werkt op zich prima thuis op mijn eigen wi-fi netwerk. De bedoeling was eigenlijk dat het ook buitenshuis zou moeten werken. Mijn Macbook en TimeCapsule zijn al zodanig ingesteld dat ik op afstand via mijn Macbook mijn TimeCapsule kan benaderen. Ik wil echter dat dit op mijn iPhone net zo werkt.

Hieronder mijn setup:

– Ziggo Ubee EVW3200 modem+router (routerfunctie heb ik al uit laten schakelen via Ziggo)
    – TimeCapsule als router (500GB versie met nieuwste firmware)

Bijdrager
    TheBigZ

Zet gewoon een aantal tracks op je iPhone zelf. Wel zo gemakkelijk.:nerd:

Of gebruik de Spotify app.

Bijdrager
    Tunafish

Dat is inderdaad makkelijker maar ik wil toch liever streaken omdat ik ruimte op mijn iPhone wil behouden. Kom van een iPhone 4S 64GB af… Heb veel spellen erop staan. Batman, Fifa, Spiderman etc en je bent 5 GB verder…

Bijdrager
    Tunafish

streaken = streamen..:P lol autocorrectie

Bijdrager
    TheBigZ

Of zet je tracks in de Cloud.

Bijdrager
    Tunafish

Spotify Premium heb ik een tijd gebruikt maar vind ik niet de moeite waard aangezien ik niet altijd en overal muziek wil luisteren. Bespaar dat 10tje liever:P

Bijdrager
    Tunafish

Mijn bedoeling is echt vanaf thuis streamen. Ik ken de pogoplug, die is qua prijs heel erg te doen maar dan ben ik weer verplicht om een externe hdd aan te schaffen wat zeker over de 150 euro gaat kosten.

Bijdrager
    @Mathijss95

Das lastig. Ik vraag me eigenlijk of dat sowieso met timemachine software kan. Dropbox zou een alternatief zijn maar of dit is wat je zoekt???

Bijdrager
    Stirf

In de zoekfunctie “VPN” intikken?

Edit 1: en via Airport configuratieprogramma “Back to my Mac” aan zetten.
    Edit 2: ik zie dat je het al werkend hebt gekregen op je Mac Book, dus misschien is mijn reactie overbodig.

Bijdrager
    SunKeeper
    TheBigZ op 30 september 2012

Of zet je tracks in de Cloud.

De Time Capsule thuis valt onder een “clouddienst” wanneer je daar muziek zou zetten wat je vanaf elders benadert.

Wat de TS wil gaat niet, want een Time Capsule is geen computer of server, maar gewoon een router met een harde schijf in.

Ik weet niet of je met Air Video ook geluidsbestanden kunt afspelen, maar dan zou het wel een optie zijn. Dan moet je er overigens wel een Mac achter hangen om de serversoftware op te draaien. Dat de muziek zelf op de Time Capsule staat maakt niet uit.

Bijdrager
    Tunafish

Balen dit… Word toch een pogoplug aanschaffen, bedankt voor de reacties!

kan een slotje op deze topic

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.