6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

TimeCapsule Snelheid

Ik heb een TC 1TB Dualband. Als ik via een bedraad netwerk er naar toe kopieer haal ik niet sneller dan max 2 MB/sec kan kopiëren.

MAcPro -> 1000Mbit -> TimeCapsule

Deze snelheid moet toch veel sneller kunnen neem ik aan .. ? Wat kan er fout gaan ..?

TC = Firmware 7.4.4
    MacPro : 10.5.6

Bijdrager
    Mr Evil

Bij Gigabit ethernet zal je de maximale snelheid eigenlijk nooit halen. Zelf haal ik bedraad rond de 30 MB/s. Om gebruik te maken van Gigabit ether net heb je geschikte kabel nodig en het moet 8 draads zijn afgewerkt.
    Tevens zal je maximale snelheid waarschijnlijk alleen zien bij grote bestanden, kopieer eens een 4 Gig bestand, een iso bijvoorbeeld en kijk wat je dan haalt. Klein bestanden geven altijd lage snelheden weer

Bijdrager
    Pasav
    ”Mr

Bij Gigabit ethernet zal je de maximale snelheid eigenlijk nooit halen. Zelf haal ik bedraad rond de 30 MB/s. Om gebruik te maken van Gigabit ether net heb je geschikte kabel nodig en het moet 8 draads zijn afgewerkt.
    Tevens zal je maximale snelheid waarschijnlijk alleen zien bij grote bestanden, kopieer eens een 4 Gig bestand, een iso bijvoorbeeld en kijk wat je dan haalt. Klein bestanden geven altijd lage snelheden weer

Ja ik weet dat ik mijn max nooit zal halen, maar 1 MB /sec is nu echt het max ook bij een groot bestand.
    Draadloos naar mijn Powerbook kopiëren gaat zelfs sneller .. :S

Bijdrager
    Edwin377

ik heb mijn TimeCapsule (de Gigabit versie met single band) eens op snelheid getest een tijdje geleden omdat ik glasvezel met 100Mb/s kreeg. Ik kan draadloos makkelijk 35 Mb/s halen. Bedraad was de snelheid tussen WAN-poort en LAN-poort iets van 85/90 Mb/s. (testopstelling met “zendende” laptop op WAN-poort en ontvangende laptop op LAN-poort) Theoretisch kan dat hooguit 95 Mb/s zijn vanwege overhead in het protocol. De software in de TimeCapsule zal ook nog wat vertragen maar jouw snelheid is echt veel te laag. Al moet ik zeggen dat ik niet de snelheid tussen ethernet-poorten heb getest. Lijkt me echter niet anders.

ooh correctie; ik heb het over Mb/s. Jij hebt het over MB/s en dan is 1 MB/s 80 Mb/s, dat komt wel overeen met wat ik had. Of de TimeCapsule echt Gigabit snelheden door kan pompen weet ik niet. De laptops die ik gebruikte hadden beiden een gigabit poort maar zoals gezegd bleef het bij ca. 90 Mb/s steken. Komt dus wel overeen met wat jij ziet!

Bijdrager
    Pasav

Ik test nu de kopieer snelheid naar de mijn mini die ook aan de TC hangt, om de poorten te testen en haal ik wel meteen 30 MB/sec. Dus de gigabit aansluitingen werken wel. Vanaf mijn mini haal ik wel 20 MB/sec naar de TC disk toe.

Na wat testen kom ik iets heel raars tegen : Oudere documenten gaan traag nieuwe gaan snel ….
    Ik heb een parralels image van vorig jaar op mijn interne disk disk staan en een tweede parallels image van vorige week.

Beide zijn ± 13 GB
    De oude komt niet hoger dan 1 MB de nieuwe blaast ruim 20 MB/sec

Disk is recentelijk nog gechecked met DiskWarrior en geen grote problemen gevonden toen.

Bijdrager
    tjetta
    ”Edwin377″

ooh correctie; ik heb het over Mb/s. Jij hebt het over MB/s en dan is 1 MB/s 80 Mb/s

b = bit
    B = Byte = By eight –> 1B = 8b –> 1MB = 8Mb

:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.