16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

Timecapsule netwerk

Ik heb het volgende probleem.
    Op zolder heb ik een trage internetverbinding op mijn iMac. Op de begane grond met de MacBookPro lekker snel.
    Om het netwerk (8Mb downloadsnelheid) boven en in de tuin sneller te maken heb ik een timecapsule gekocht (en voor de backups). Het netwerk dat de TC kan aanmaken kan ik onafhankelijk van de modus (b/g alle n varianten etc) boven niet eens ontvangen! In de buurt van de TC lukt het wel met de MBP dus de instellingen staan wel goed.
    Ik begrijp niet waarom mijn modem/router van siemens sx762 met b/g een sterker signaal uitzendt dan de TC. Beide apparaten staan naast elkaar.

Door de matige verbinding tussen siemens en imac haal ik bij timemachine maar een snelheid van 3 tot 4 Gb/uur! De eerste backup heeft dus meerdere dagen geduurd…

Wat kan ik veranderen aan mijn instellingen om een snel apple netwerk op te zetten?
    Is het een oplossing om de TC (zonder utp kabel tussen modem en tc) op een tussenverdieping zetten en in bridgemodus te laten werken?

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

Bijdrager
    jebman

zowel de iMac als de MBP zijn uitgerust met een airportextreme kaart en ondersteunen dus de n standaard.
    op dit moment fungeert de TC dus als een gewone externe harde schijf aan mijn siemens modem/router. zo was de tc dus niet bedoeld.:(

Bijdrager
    Pieterr
    ”jebman”

Ik begrijp niet waarom mijn modem/router van siemens sx762 met b/g een sterker signaal uitzendt dan de TC. Beide apparaten staan naast elkaar.

Kun je de wireless van de Siemens uitzetten? Twee zenders naast elkaar is niet optimaal.

En heb je al geprobeerd om de Siemens router in brugmodus te zetten? Als dat niet kan, zou je inderdaad de TC in brugmodus kunnen zetten.

Bijdrager
    jabesse

Die siemens heb ik ook, die kan niet in brugmodus:-(

Aangezien de Siemens op de b/g band zit, heb ik de Airport op de 5 GHZ (a-compatible) gezet. Zo hinderen ze elkaar i.i.g. nooit.

Bijdrager
    MacBoot

waar staat de time capsule? beton (plafond bijvoorbeeld) is namelijk niet de beste tussenwand voor een draadloos netwerk:wink:

Bijdrager
    Pieterr
    ”ja_besse”

Die siemens heb ik ook, die kan niet in brugmodus

Siemens SX762 handleiding, p.67, vertelt hoe je de NAT-functie kunt deactiveren.
    En op p.77 wordt verteld hoe je het draadloze netwerk kunt uitschakelen.

Overigens een van de betere modem/router handleidingen die ik ooit heb gezien.

Bijdrager
    jebman

Het is een oud huis uit de jaren 30 zonder (gewapend) beton. Op de kamer direct boven de TC ben ik het netwerk al bijna kwijt. Halverwege 1e en 2e etage helemaal weg.

Ook de a band geeft geen netwerk op zolder.

zouden de prestaties van de TC verbeteren als ik de Siemens aanpas? Ik heb al zoveel geprobeerd, dan dit ook maar.

Tot zover bedankt voor jullie adviezen

Bijdrager
    Pieterr
    ”jebman”

zouden de prestaties van de TC verbeteren als ik de Siemens aanpas? Ik heb al zoveel geprobeerd, dan dit ook maar.

Probeer de draadloos van de Siemens eens uit te zetten, en alleen de draadloos van je TC te gebruiken.

Bijdrager
    jebman

helaas, ook met de optie draadloos netwerk uit in de siemens geen verbetering van het TC netwerk signaal.
    zou het nou echt zo zijn dat de siemens met b/g beter is dan de TC met n netwerk? dan had ik beter een losse firewire disk aan de imac kunnen hangen; sneller en goedkoper.

Bijdrager
    gnurck

Meen wel eens gelezen te hebben dat juist hout flink wat signaal tegenhoud(t).

Bijdrager
    Pieterr
    ”jebman”

helaas, ook met de optie draadloos netwerk uit in de siemens geen verbetering van het TC netwerk signaal.

Welke van de vier modes heb je geprobeerd? Heb je de N-Only modes al geprobeerd?
    [code:1:a7cfc9c4b8]802.11n (802.11b/g compatible)
    802.11n only (2.4 GHz)
    802.11n (802.11a compatible)
    802.11n only (5 GHz)[/code:1:a7cfc9c4b8]

Bijdrager
    jebman

ik heb ze allemaal al geprobeerd, tevergeefs. Ook uitbreiding van het netwerk aan en uitgeschakeld.
    Ik kan er alleen niet bij dat de TC een veel minder ver reikend signaal heeft dan de Siemens.
    Naast de Siemens en TC met de MBP op beide netwerken even snelle internet verbindingen.

Overweeg sterkt om de TC terug te sturen naar de Apple Store omdat ie niet aan mijn vewachtingen voldoet.

Bijdrager
    Neptunus

De A-standaard heeft een heel slecht bereik heb ik me laten vertellen.. De B/G-modus lukt ook niet? Verschillende kanalen?

Bijdrager
    jebman

De kanalen heb ik altijd op automatisch selecteren laten staan.
    Ik zal het de komende dagen ook nog eens proberen.
    Echter, ik heb net ook gezien dat de online apple store aankopen gewoon weer thuis komt ophalen. ik denk dat ik daar voor ga en gewoon een lossen harde schijf neem met firewire. De Tc was toch primair bedoeld voor de backups.
    Maar toch bedankt voor jullie tips!:D

Bijdrager
    jebman

De kanalen heb ik altijd op automatisch selecteren laten staan.
    Ik zal het de komende dagen ook nog eens proberen.
    Echter, ik heb net ook gezien dat de online apple store aankopen gewoon weer thuis komt ophalen. ik denk dat ik daar voor ga en gewoon een lossen harde schijf neem met firewire. De Tc was toch primair bedoeld voor de backups.
    Maar toch bedankt voor jullie tips!:D

Bijdrager
    jebman

De kogel is door de kerk de TC gaat terug, hij komt inderdaad nog in aanmerking om te worden opgehaald door de online apple store. Geweldige service overigens. Heb nu een externe harde schijf van WD met firewire gekocht voor mijn backups. Het zwakke netwerk op zolder laat ik even voor wat het is.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.