5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

TimeCapsule N-only en Airport Express voor G hoe doe ik dat?

Ik wil mijn TimeCapsule gebruiken om een 802.11 N (exclusief) netwerk te maken voor maximale snelheid en storingsvrije ontvangst. Leuk voor de MacBook. Op die manier kan mijn iPhone er alleen niet bij.

Daarnaast heb ik een Airport Express (G-versie, niet de N). Die wil ik gebruiken om met AirTunes mijn muziek naar mijn versterker te streamen. Is het mogelijk om de Express daarnaast een Wireless G netwerk aan te laten maken zonder dat ik het N-netwerk in de weg zit? Hoe stel ik dat in? De Express zit dicht genoeg bij de TimeCapsule om hem in een ethernet poort van de TC te prikken.

Bijdrager
    macosxfreaky

gawoon de express met ethernet verbinden ja
    en dan g netwerk
    gaat normaal niet storen als je hem zelf zijn kanaal laat kiezen

Bijdrager
    Edwin377
    ”macosxfreaky”

gawoon de express met ethernet verbinden ja
    en dan g netwerk
    gaat normaal niet storen als je hem zelf zijn kanaal laat kiezen

Ik ben niet bang dat het gaat storen want G gebruikt een andere frequentie dan N. Juist daarom wil ik naar volledig N met de TimeCapsule. Dat daarvoor een ethernet kabel tussen Airport en TC moet begrijp ik ook. Mijn vraag is dan ook; hoe maak ik precies de juiste instellingen op de Express?

Bijdrager
    dspiers

Ik snap het probleem niet moet ik zeggen Erwin. Maar misschien ligt dat aan mij. Stop de Expres in het stopcontact en hij doet het. Anders open de Airport config app en je kan het aanpassen.

En omdat het op G zit heb je helemaal geen probleem. Het is gewoon een ander netwerk.

Maar je hebt dan wel twee netwerken (eentje N voor Time Capsule, en eentje G voor muziek streaming). Dan moet je wel steeds network wisselen op de computer die je gebruikt (tenminste als je muziek en je andere data op de zelfde Mac staan)

Als dat je set up is dan moet je je Mac op het TC netwerk zetten via de Airport applet voor back-up and op je Express network als je muziek will streamen naar je hifi/amplifier.

Want een Mac kan in theorie maar op een wireless network zitten.

Bijdrager
    macpro
    ”dspiers”

Maar je hebt dan wel twee netwerken (eentje N voor Time Capsule, en eentje G voor muziek streaming). Dan moet je wel steeds network wisselen op de computer die je gebruikt (tenminste als je muziek en je andere data op de zelfde Mac staan)

Dat is helemaal niet nodig.
    Stel de Airport Express zodanig in dat hij in bridge mode komt te staan. Dat wil zeggen dat de Airport op dat moment een draadloos netwerk toevoegt aan het bedraadde netwerk, zonder een apart subnet aan te maken.
    Je kunt dan vervolgens met de MacBook die aan de Airport Extreme hangt gewoon muziek streamen naar de Airport Express.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.