11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikie

Timecapsule, hoe werkt het?

Ik maak standaard backups naar een Timecapsule toe. No problem.

*Maar ik vraag me af hoe het werkt…als ik Timecapsule aanklik in Finder kom je eigenlijk niks te weten. Dus hoe weet ik of alles werkt zoals het moet, en of er echt wel backups opgeslagen staan?

*En kan ik ook ‘gewoon’ dingen wegschrijven naar Timecapsule?

* Stel dat ik backups wil gebruiken (van foto’s of een programma) – hoe doe ik dat dan? Dit kan ik allemaal niet vinden in de verhaaltjes van Apple. Alleen hoe je timemachine moet instellen om de standaard backups te maken.

Alvast dank. Dit forum is een echte eye-opener.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk even in Systeemvoorkeuren, en dan onder ‘Time Machine’. Als je Time Capsule daar staat, is alles geactiveerd. Om TM te openen klik je in de programma’s map op ‘Time Machine’ of klik je in de menubalk op het TM-icoontje.

Al deze gebackupte bestanden komen in het verborgen bestand ‘naam-van-mac.sparseimage’.

Bijdrager
    Pieterr

Kende je deze pagina al?

Mac ABC: Time Machine.

En voor het geval je echt het naadje van de kous wilt weten:
    Mac OS X 10.5 Leopard: the Ars Technica review: Time Machine.

Bijdrager
    Ikie

@ Waffle – okee, daar staat ‘ie, dus alles is in orde.:)

@ Pieterr…nee, deze kende ik nog niet! Ik kon wel steeds pagina’s vinden over hoe je een backup maakt met behulp van timemachine en timecapsule, maar nergens hoe je er dan weer bij kunt komen.

Super, bedankt voor de info!

Bijdrager
    Riny Maas
    Bijdrager
    Ikie

Ook bedankt :).

Bijdrager
    Infinitatus

En dat het werkt, geloof me maar op mijn woord. Een aantal weken heeft het me vele malen al mijn data gered. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de intern harde schijf faalde (maar dat is weer teveel off-topic). En dan is het toch fijn om een backup binnen 1-2 uur terug op de MAC te hebben. En je kunt gewoon weer verder gaan, waar je gebleven was.

Bijdrager
    ATT

Ik ben toevallig bij iemand thuis een nieuw netwerkje aan het aanleggen en daar willen we ook gebruik maken van een time capsule. Echter vroeg ik me af of ze nog steeds na een jaar problemen hebben..?

Bijdrager
    Blue helmet

Sinds juli 2010 een netwerk met daarin een Time Capsule 1Tb. Alles draait zonder problemen. De iMac is bedraad aangesloten en de iPad gaat draadloos. Geen problemen, simpel in te stellen, een aanrader.

Bijdrager
    Ikie

Ik las hier in oudere posts trouwens wel dat die timecapsules nogal snel de geest geven…is dat nog steeds zo?

Bijdrager
    KarelWillem

In oudere modellen had de voeding nogal de neiging het snel op te geven.

Volgens latere berichten is dit probleem niet meer aan de orde.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.