8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Frabans

Timecapsule eruit, ASUS Blue cave er in.

Sinds kort heb ik mijn 7jaar oude timecapsule vervangen voor een ASUS Blue Cave. Het WiFi signaal van deze router is enorm veel sterker dan de timecapsule ooit geweest is. Overal heb ik goed signaal, waar ik dat voorheen zeker niet had.
    Deze router kan je automatisch laten herstarten, dus doe ik dat een keer per week. Daarna is het WiFi signaal verdwenen tot dat ik het modem ook gereset heb. Dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn? Je moet een router toch probleemloos kunnen resetten?
    iemand een idee?

Bijdrager
    TheBigZ

(Geen antwoord op je vraag.)

Zien er grappig uit, die dingen.

https://tweakers.net/pricewatch/1148899/asus-blue-cave-ac2600.html

Bijdrager
    fred44nl

het komt vaker voor dat je niet één apparaat, dus modem òf router, afzonderlijk kan herstarten.

in sommige gevallen, moet je dan eerst het modem en router uitschakelen.

daarna het modem opstarten en wachten tot alle functies weer werken.

daarna de router weer inschakelen.

hoe dat komt, of waar het in zit, dat weet ik niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Frabans op 26 april 2020 om 09:55
    Deze router kun je automatisch laten herstarten, dus doe ik dat een keer per week.

Waarom?

Bijdrager
    jasper050

<p class=”cite”>GoeieDag op 26 april 2020 om 10:50</p>

<p class=”cite”>Frabans op 26 april 2020 om 09:55</p>
    Deze router kan je automatisch laten herstarten, dus doe ik dat een keer per week.

Waarom?

Ja dat vroeg ik mij ook af. Ik heb de tweede generatie Time-Capsule uit 2009 en die is alleen maar 2x van het stroom geweest omdat ik ging verhuizen en 1x een stroomstoring. Voor de rest werkt de Time-Capsule zoals het moet en heb ik de wifi snelheid waar ik voor betaal.

Bijdrager
    Frabans

Omdat ik denk dat dat verstandig is en die mogelijkheid ook in de router zit. Maar als ik jullie hoor is dat onzin.

Bijdrager
    abbenhui

Ik heb de Blue Cave nu anderhalf jaar; hij is een keer (manueel) herstart omdat ik de firmware had ge-updated. Voor de rest nooit en ik zou ook niet weten waarvoor 😄

Moderator
    Night

Een reset is dan ook alleen nodig als je instellingen zijn veranderd of als het apparaat zijn werk niet goed (meer) doet. In alle andere gevallen komt het oeroude spreekwoord weer naar boven: If it ain’t broken, don’t fix it.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.