6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ggalfa

Timecapsule en printers en…..

Hallo,
    Sinds een week of vier, vijf heb ik nu, na jaren met Windows gewerkt te hebben, ook gekozen voor een Apple. een 27 incher. Ik ben er zeer enthousiast over. Ik heb hier in huis ene oude server (op win 2003) draaien. Daarnaast nog 1 windows-pc en een Mediaserver van Netgear (voor met namen iTunes en het streamen van films).
    Aan de server hangen drie printers: ik weet het, het is een beetje overdreven , maar goed: ik heb zelf twee printers, een color Laserjet en een Epson fotoprinter, en daarnaast hangt er een multifunctional van Canon aan (voor het thuiswerk van mijn werkgever). Op de server heb ik verder 1 HD met belangrijke bestanden, die wekelijks gebackupt worden op een tapestreamer.
    Wat ik nu wil, is het opruimen/afdanken van de stroom vretende server en de belangrijke bestanden gewoon op mijn iMac zetten (of eventueel op mijn externe diskdrive van WD). Voor het backuppen van die hele zooi wil ik een Time Capsule aanschaffen. Ik heb al gezien, dat daar 1 usb-poort op zit en das een beetje weinig voor 3 printers.

Mijn vraag nu: kan ik deze 3 printers met een hubje gezamenlijk aansluiten?

Geert

Bijdrager
    LighScan

Een hub zal inderdaad werken op voorwaarde dat het een hub is die afzonderlijk nog is van stroom wordt voorzien. Als je dus een hub koopt die zijn voeding uit dat ene USB-poortje moet halen, dan zal het niet werken.

Edit: En indien je een hub met 4 usb-poorten koopt, kan je zelfs aan die laatste poort nog een externe schijf hangen. Maar ook hier weer opnieuw met de voorwaarde dat de externe schijf zichzelf afzonderlijk middels een adapter van stroom voorziet en dit niet uit de usb-poort moet trekken.

Bijdrager
    ggalfa

Kijk, daar heb ik wat aan. Ik zat inderdaad al aan een extra USB-drive te denken, zodat mijn vrouw, op haar nog aan te schaffen MacBook, en ik gebruik kunnen maken van dezelfde bestanden.

Dank: als iemand nog meer waardevolle suggesties heeft, dan hoor ik die ook graag.

Geert

Bijdrager
    Edwin

Grootste probleem… zijn die printers compatible met de Time Capsule. Ik durf zelf eigenlijk geen USB printer meer aan te schaffen na het niet herkennen van een HP DeskJet 6122 en HP LaserJet 1020 debacle.

Bijdrager
    LighScan

Gelukkig is het eerder een uitzondering dat een printer niet kan samenwerken met een AirPort (Extreme/Time Capsule).
    Er zijn inderdaad wel enkele printers, maar de meeste doen het zonder probleem hoor.

Ben je zeker dat je de printers wel juist hebt geconfigureerd?

Bijdrager
    Edwin
    LighScan op 03 november 2010

Ben je zeker dat je de printers wel juist hebt geconfigureerd?

Ik vermoed van wel omdat een HP Color LaserJet 1510 wel is gelukt. Deze printer heeft echter een netwerkkaart waardoor het niet nodig is om deze aan de Time Capsule te koppelen.

Ik hoop eigenlijk dat de ultra-compacte Samsung ML-1660 is aan te sluiten op de Time Capsule maar ik kan er helaas geen enkele informatie over vinden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.