9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    vanquish

timecapsule en extra HD foutmelding

Hallo allemaal,

Omdat mijn huidige MBPr 256 GB ram heeft wil ik bepaalde bestanden via een 2 TB externe HD aan mijn timecapsule hangen.
    Dit zijn voornamelijk familie films etc.

Om makkelijk overal de HD aan te kunnen sluiten heb ik hem Fat32 geformatteerd (weet van de 4 gb grens)
    Gister heb ik 1 bestand even op de HD gezet en deze aangesloten op de TimeCapsule.
    En kon het prima afspelen op de laptop, waarna ik alle bestanden erop heb gezet.

Nu start de HD prima op via de computer
    Maar als hij aan de TimeCapsule hangt krijg ik de volgende foutmelding:

De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van “EXTERNE-HD” onvindbaar is.

Wat gaat hier fout ??

Bijdrager
    fred44nl

het gaat fout bij Fat32.
    dit werkt alleen met schijven die ext3 geformatteerd zijn.

Bijdrager
    vanquish

wat gaat precies fout… ??
    (Het heeft gister namelijk wel gewoon gewerkt met 1 bestand.)

Ik weet niet wat ext3 is.
    Als ik het google lijkt het een linux formaat te zijn

Bijdrager
    fred44nl

Mac OS X uitgebreid (Journaled)
    en dat wordt ook wel ext3 genoemd
    kijk maar es met Schijfhulpprogramma naar de manier waarop Macinthosh HD is geformatteerd.

Bijdrager
    TheBigZ

@fred44nl: Mac OS Uitgebreid (HFS+) is niet hetzelfde als Ext3.

En schijven die je via USB op de Time Capsule aansluit (‘AirDisk’) mogen zowel FAT32 als HFS+ geformatteerd zijn. Dus wat dat betreft zou de TS geen probleem moeten hebben.
    http://support.apple.com/kb/HT2426?viewlocale=nl_NL

AirPort Extreme (802.11n) en Time Capsule bieden ondersteuning voor USB-opslagapparaten die zijn geformatteerd in Mac OS Uitgebreid (HFS+), FAT16 of FAT32. Een opslagapparaat formatteren in Mac OS Uitgebreid met geactiveerde journaling is aanbevolen omdat het meer veerkracht kan geven als het apparaat wordt verwijderd of uitgeschakeld tijdens gebruik.

Opmerking: de indelingen ExFAT en NTFS worden niet ondersteund.

Bijdrager
    vanquish

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
    Maar uit de post van TheBigZ blijkt dat FAT32 dus géén probleem zou mogen zijn.
    Maar waar kan het nog aan liggen dat een enkel losbestand wel werkt en als alles erop staat niet meer

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de hele boel (incl Time Capsule) al eens opnieuw opgestart? (Stekker eruit, erin)

Bijdrager
    vanquish

En maakt het dan nog iets uit in welke volgorde ik het weer insteek ??

Bijdrager
    TheBigZ

Nee

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.