5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    alex10

TimeCapsule bereikbaar met andere computer?

Hi,

Ik gebruik sinds 2 jaar een 1TB TimeCapsule waar al mijn bestanden op staan. Misschien is dit een vreemde vraag, maar kan ik bij deze bestanden via een laptop die op Windows draait? Hoe doe ik dit? Ik neem aan dat de TimeCapsule fungeert als externe harde schijf en dat ik daar met een wachtwoord bij kan? Ik heb hier namelijk een Sony laptop liggen en ben benieuwd hoe ik dit kan doen.

Klopt mijn denken? Kan ik met mijn Sony laptop in de TimeCapsule komen? De TimeCapsule gebruik ik alleen voor de Time Machine, hij maakt dus regelmatig backups. Wat ik graag zou willen is gebruik maken van de bestanden waar een backup van is gemaakt. Dit zijn o.a. .rtf en Word bestanden, die ik natuurlijk kan openen op de Sony. ]

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit kan doen straks? Kan ik straks met de (windows) laptop inloggen op de TimeCapsule en de bestanden bekijken (en gebruiken)? Hoe doe ik dit? Is dit een kwestie van een verbinding maken (d.m.v. een wachtwoord) of moet ik met de Mac andere voorbereidingen treffen? Moet ik bv. het netwerk aanpassen of een netwerp opzetten? Moeten de instellingen van de TimeCapsule aangepast worden? Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik straks met de Sony (windows) laptop bij de bestanden kan komen?

Bedankt voor jullie ondersteuning!

Groeten,
    Alex

Bijdrager
    Vinhelper

Zoek het IP-adres op van de Time Capsule, en probeer een netwerkverbinding op te zetten.

Het IP-adres van je Time Capsule vind je zo:

En dan bij ”Router” kijken, mits je ook werkelijk verbonden bent met het draadloze netwerk van de Time Capsule.

Je komt hier via: Systeemvoorkeuren>Netwerk>rechtsonderin ”Geavanceerd” en kies de tab ”TCP/IP”

Welke Windows-versie draai je?

Bijdrager
    Oppie

Je kunt de TC in een netwerk gebruiken met Windows pc’s om bestanden op te zetten en uit te wisselen.

Wat je niet kunt is vanuit een pc in de TM backup bestanden bekijken en mee werken.

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Oppie al aangeeft, het korte antwoord is: Nee, dat kan niet.

Time Machine gebruikt een sparsebundle op netwerkschijven om een virtueel Mac OS Uitgebreid bestandssysteem aan te maken. Als je zo’n sparsebundle op een netwerkschijf vanuit een Windows PC gaat bekijken, dan zul je alleen de fysieke representatie zien (oa een map “bands”), waar je verder niets mee kunt.

(Misschien hooguit nog met iets als MacDrive, maar ook dat kun je maar beter vergeten.)

Bijdrager
    Vinhelper

Aha, zoals Pieterr en Oppie terecht aangeven kun je ze niet uit de backup vissen.

Maar (nu ik het even voor de 2de keer bekijk) is dat ook reizen vanaf hier over Rome naar Parijs.

Wat je veel beter kan doen is de bestanden rechtstreeks uitwisselen tussen de computers. Men pakke een USB-stick of externe harde schijf in FAT32 of exFAT geformatteerd, en klaar.

Of zet een netwerkverbinding op tussen de computers, maar dat is al veel gedoe om iets simpels gedaan te krijgen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.