14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    kitesurfer

Timecapsule als brug/wifipoint gebruiken naast me KPN router en base station

Wie kan mij aub helpen?

Ik heb sinds kort alles in 1 standaard van kpn gekregen.
    Nu het volgende:

Vanwege de grote van mijn huis wil ik overal goed bereik hebben voor wifi (ipads/iphones/laptops) die ik hiermee configureer.
    Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Vanuit mijn meterkast (waar mijn router van kpn hangt) loopt een ethernet kabel naar mijn timecapsule, vanuit mijn timecapsule loopt 1 ethernet kabel direct naar een computer en 1 kabel naar mijn base station van apple? Vanuit deze base station loopt een ethernet kabel naar mijn andere vaste computer. Jullie zullen vast denken waarom haal je die base station er niet tussen uit? Deze wil ik behouden omdat ik ook wifi van die base station wil gebruiken.

Ik heb een groot huis daarom wil ik 2 wifi pointen hebben. Ik wil wifi van mijn time capsule hebben en wifi van mijn base station.
    Nu loop ik tegen een probleem aan met de configratie.
    Ik weet niet precies welke instellingen ik moet gebruiken of dit netwerk te laten werken?

Kan iemand mijn aub helpen! Ik heb werkelijk alles al geprobeerd.

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik via de airport configratie programma moet invoeren.

Hoe het er nu uitziet:

Time Capsule:

Internetverbinding:
    – Verbinden via ethernet
    – Verbindingsdeling: Een reeks IP-adressen verspreiden

TCP/IP:

IPv4-configureren: Via DHCP

DHCP:

DHCP-beginadress: 10.0.1.2
    DHCP- Eindadress: 10.0.1.50

Mijn apple base station op:

Internetverbinding:
    – Verbinden via ethernet
    – Verbindingsdeling: uitgeschakeld: (Brugmodes)

TCP/IP:

IPv4-configureren: Via DHCP

DHCP:

DHCP-beginadress: 10.0.1.100
    DHCP- Eindadress: 10.0.1.200

Bijdrager
    bitsflew

Meerdere dhcp servers in hetzelfde netwerk is vragen om problemen.

Het zou moeten werken als je de Timecapsule en dat andere basisstation in bridgemode zet.

Bijdrager
    kitesurfer

Al geprobeerd! Maar Dan geeft die een four melding met dubbel nat gebruik! Ik heb ze nu beide op bridge staan! Met wifi uit op beide! Dan behoudt ik wel ethernet met me beide vaste pc”s

Bijdrager
    bitsflew
    kitesurfer op 16 september 2012

Al geprobeerd! Maar Dan geeft die een four melding met dubbel nat gebruik! Ik heb ze nu beide op bridge staan! Met wifi uit op beide! Dan behoudt ik wel ethernet met me beide vaste pc”s

Je moet de Timecapsule en dat andere basisstation niet als router gebruiken, maw je moet de WAN poort niet gebruiken! Gewoon alles aan elkaar hangen via de lan poorten en de timecapsule en het basis station in bridge mode zetten.

Bijdrager
    kitesurfer

Ik ben over een half uur thuis! Dan zal ik dat proberen! Dus ik moet de ethernet kabels niet in de lan poort steken? Dus vanaf me time capsule een ethernet kabel, die mag ik dan niet in de lan poort doen?

Bijdrager
    Melbuuln

Helaas werkt het Experia gebeuren van KPN heeft slecht met de brug-modus van de AE/TM.

Bijdrager
    kitesurfer

Dag,

Ik heb ze beide in bridge gezet! En ik heb nu op de Timecapsule wifi, maar nu lukt het me niet op op die andere wifi te krijgen! blijft problemen geven:

welke instellingen ik dan moet doen?

Draadloze modus op ? :Draadloos netwerk aanmaken (Ik dacht deze niet want die heb ik al aangemaakt met de tm. of bereik van een draadloos netwerk uitbreiden? Dan kies ik die mogelijkheid dan kies ik het netwerk die ik heb opgezet met me tm. Maar geeft die wel goed signaal af, maar het lukt me niet op me een laptop of iphone te koppelen!

Waar zit het foutje? moet ik de verbindingsdeling hiervan toch veranderen? of moet ik toch de ethernet kabel vanaf de tm in de wan poort doen?

Nu heb ik dus wel wifi vanaf mijn TC, maar niet van mijn basis station. Ze staan allebij op bridge modus. Alleen heb ik nu wifi modus op de basis station uitstaan! Want als ik die aanzet krijg ik problemen met configreren

Bijdrager
    kitesurfer

Bijdrager
    kitesurfer

Bijdrager
    kitesurfer

Bijdrager
    kitesurfer

Het is gelukt! alles werkt!

Ik heb gewoon 2 wifi netwerken opgezet van beide apparaten! met dezelfde wifi netwerk naam! Zodat wanneer me telefoon of ipad netwerk gaat zoeken hij toch “niet” weet met welke die verbinding maakt!

Ik ben blij dat alles het nu doet! heeft me een vrije dag gekost! Had eerder een berichtje moeten posten op die forum!

Bedank voor alles!

Bijdrager
    bitsflew
    kitesurfer op 16 september 2012

Ik ben over een half uur thuis! Dan zal ik dat proberen! Dus ik moet de ethernet kabels niet in de lan poort steken? Dus vanaf me time capsule een ethernet kabel, die mag ik dan niet in de lan poort doen?

Nee je moet de lan/switch poorten gebruiken, de wan poort moet je niet gebruiken!

Bijdrager
    kitesurfer

Ja bedankt! Alles werkt nu..

Kunnen jullie me ook nog helpen met het opnemen van een airport express base station in mijn netwerk (dat kleine dingetje). Want het airport configratie programma vind deze namelijk niet meer!

Bijdrager
    Stez

Als je Express niet meer zichtbaar is door een verandering in de configuratie, dien je de Express te resetten. Met een paperclip of pen kan je aan de onderkant een knop ingedrukt houden (terwijl het apparaat aanstaat!). Als het goed is knippert het oranje en daarna solid oranje. Je kan dan vanaf een iPad/laptop/etc. verbinden met een onbeveiligd netwerk genaamd ”Apple[wat cijfers]”. Daarna de configuratie starten en instellen zoals gewenst.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.