8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    websania

Timecapsule 5Ghz valt regelmatig uit

Wij hebben hier een Timecapsule van 3 jaar oud. De laatste tijd valt bijna dagelijks en soms ook meerdere keren per dag de 5Ghz band uit. Als je dan weer wil aansluiten wordt om het wachtwoord gevraagd dat nooit klopt.

De enige remedie tot nu toe is de timecapsule opnieuw op te starten en daarna werkt alles weer goed.

De timecapsule staat in bridge-modus en staan aan een andere router gekoppeld die het bedrade netwerk bestiert.

Bovendien is er alleen toegang voor apparaten die bekend zijn bij de Timecapsule.

Bijdrager
    Nosferatu

Koop een NAS

Bijdrager
    websania

Een NAS is geen WiFi-router……

Bijdrager
    RMB

Ik had de Time-Capsule ook een poos op ‘bridge’ staan. Dat gaf vaak problemen. Ik heb mijn modem nu op bridge laten zetten (Ziggo) en timecapsule als router. Dat werkt echt een stuk beter. (voor mij dan)

Bijdrager
    /dev/enschede

Kan te maken hebben met (testen van) vliegtuig radar system. Lees meer in dit stuk: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3390/knowledge-base/publication/show/1349_Statusbericht-Radar-detection-DFS-wait-time-triggered-by-channel-assignments-5-GHz-temporarily-unavailable/

Woon je toevallig in Twente? Ik heb er ook last van en mogelijk is het testen van radarsystemen bij Thales de oorzaak.

Bijdrager
    websania

Bridge modus helaas de enige oplossing vanwege andere zaken die dan allemaal aangepast moeten worden (het gaat hier om een klein bedrijf). Bovendien verklaart dat niet waarom de 5Ghz band ermee kapt.

De radar is denk ik ook niet aannemelijk; we zitten hier in het zuid-westen van Drenthe. Nu vliegen er hier wel eens een paar straaljagers over, maar zeker niet dagelijks.

Bijdrager
    erwinde

Alle 5GHz access points (horen) bepaalde kanalen uit te schakelen/niet meer te gebruiken, als ze een radar signaal op zo’n kanaal waarnemen. Die radar kan vele kilometers ver weg staan. Ik zie hier regelmatig in het log van mijn access points zo’n melding voorbij komen.

In principe hoort het access point naar een ander kanaal te schakelen en mag de communicatie met je clients niet verbroken worden. Mogelijk gaat daarmee iets fout.

Heb je wel de meest recente firmware op je Timecapsule staan?

Bijdrager
    websania

We zitten hier wel in de buurt van een klein vliegveld, maar dat lijkt me niet ineens het probleem, alhoewel ik het niet echt kan uitsluiten. Voorheen resetten we het ding door de stekker eruit te trekken en even te wachten, maar de laatste keer heb ik m gereset vanuit de airport app op de MBP en nu is het al dagen weer in orde. (of die radar is ook toevallig al dagen niet gebruikt….)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.