7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mp3jfast

Timecapsule

Ik heb boven nauwelijks internet en beneden heb ik een linksys en een timecapsule staan.
    Ik hoorde dat ie 2 in bridge mode moeten staan. Timecapsule werkt niet met time machine omdat disk te klein is. TC werkt nog wel als Wifi router.
    Airport utility vindt timecapsule niet meer. Het TC lampje brandt oranje. Een soft reset en een hard reset volgens handleiding verandert de status niet.
    Dus wat te doen? Is TC stuk of gedeeltelijk stuk?
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat er boven ook internet is? Ik maak nu gebruik van een linksys repeater maar dat werkt ook niet stabiel. De repeater zit op eerst mogelijke plek 1e verdieping.
    Je zou via coax (gebruikt voor tv signaal) iets kunnen doen. Ik heb een sitecom LN516 by Gamma gekocht maar dat werkte ook niet. Na 3 weken prutsen mag ik hem met geld retour weer inleveren.
    Je begrijpt het tips welkom!

John

Bijdrager
    fred44nl

wat voor modem/router heb je van je internet-provider ??
    de repeater en de TC moeten kennelijk draadloos werken en het bereik van het netwerk uitbreiden.
    je kunt de TC ook met een utp-kabel op je Mac aansluiten, om hem goed in te stellen.

Bijdrager
    mp3jfast

De provider modem is er 1 van UPC diep weggebouwd n niet wireless.
    Hierna heb ik een vaste linksys router die op een wireless linksys wordt aangesloten. Dat werkt goed hoewel we vaak moeten resetten.
    De repeater werkt nu samen met de linksys wireless router. Ik denk dat lult het beste 2x linksys ipv linksys TC. De repeater moeten we ook vaak resetten.
    De TC is nu met UTP aangesloten op de router. Ik denk dat je dat bedoelt.

John

Bijdrager
    fred44nl

dan neem ik aan dat de vaste linksys als dhcp-server werkt.
    de wireless linksys en TC zouden in brugmodus moeten staan, d.w.z. geen dhcp-server.
    bij de TC moet je ook kiezen voor “Maak netwerk aan”

Bijdrager
    mp3jfast

Maar ik kan geen verbinding krijgen met de TC. Oranje lampje knippert en hard soft reset helpt niet. Met Airport utility krijg ik ook geen verbinding.

Bijdrager
    fred44nl

dan moet je de TC met een utp-kabel op je MacBook / iMac aansluiten, resetten en dan configureren.

Bijdrager
    mp3jfast

Het lampje brandt nu oranje maar als Wifi router doet ie het nog wel. Beetje bang dat als je er aan gaat rommelen dat dan wifi ook omvalt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.