4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    P3t3r

…timecapsule 1TB vs 500Gb accesstijd + stil?…

Hola! OMT leden,

Ik heb op apple.com gekeken naar de specs. tussen de 1TB en 500GB timecapsule maar er staat nergens wat de accesstijd is van de harddisk en welk merk apple gebruikt. Kun je dat zien met bijv. het programma DiskWarrior? De OSX http://www.speedtools.com applicaties laten geen accesstijd zien…

Ook ben ik eigenlijk benieuwd naar het geluid dat een timecapsule maakt.

Kortom wat zijn de ervaringen van de OMT leden die een timecapsule gebruiken? Ik weet in iedergeval dat je niet via WiFi de eerste keer een backup moet maken, maar gewoon via ethernet en je power management uit moet zetten anders hangt de (1e) backup…

Mijn vriendin gebruikt overigens nog Tiger en ik begrijp de timemachine software kun je niet los downloaden / installeren en wordt alleen gebundeld met Leopard?

Dank!,
    Peter Austin.

Bijdrager
    macses

ik heb een timecapsule en die maakt wel iets lawaai, ttz je hoort de schijf draaien net al een andere schijf. maar mijn TC staat ergens in een kast dus ik hoor hem niet als deze dicht is

Bijdrager
    dspiers

Ik denk dat er weinig verschil zit tussen de 500GB of the TB versie. Ik meen eens gelezen te hebben dat de 500 ietsje sneller was en ook wat rustiger. Maar ik weet niet of je het verschil zou horen in een normale omgeving. Ik tenminste niet.

Ik denk dat je moet aanschaffen wat overeenkomt met je budget en je gebruiks verwachting. Hoeveel computers sluit je aan, en hoeveel data staat er op elke computer. Ik denk dat die dingen belangrijker zijn dan de snelheid van de schijf. Dat is iets wat je toch niet zal merken in het dagelijks verkeer. De SW overhead is groter dan de theoretische snelheid van de schijf. Zeker over WiFi.

Je kan de TimeCapsule gebruiken als externe schijf met elke computer, en ook met Leopard computers met TimeMachine. TimeMachine zit inbegrepen bij Leoplard en is niet los verkrijgbaar.

Ik heb mijn TimeCapsule staan in mijn woonkamer en ik hoor hem niet. Misschien als je heel gevoelige oren hebt…

Als het werkt is het perfect. Echt perfect. Als het werkt merk je er eigenlijk niets van. Omdat de backups altijd in de achtergrond gebeuren. In 6 maanden of zo heb ik twee keer problemen gehad en moest ik het weer helemaal opnieuw instellen. Nu werkt het weer goed. Als je op de Apple fora kijkt ben ik niet de enige die dit probleem heeft gehad. Dat de backup over WiFi gebeurt, kan het allemaal wat moeilijk maken.

Ik heb een keer gebruik gemaakt van TimeMachine. En de restore kon niet makkelijker zijn, Had alles weer snel terug.

Maar ja, het is als een zwemvest. Je hebt er niets aan tot dat het een keer fout gaat. Dan is het heerlijk dat je TimeCapsule hebt.

Bijdrager
    Raymondjuh

die van mij staat naast me muis:P .. vind het wel geinig als ik opeens een knorretje hoor naast me haha :P.. ik heb de 500 gb versie en ik hoor alleen als die even gaat backuppen of als ik naar de harde schijf zelf gaat.. wifi werkt ook perfect..

heb op me ps3 ook gewoon 100% draadloos dus geen gedoe meer met kabels in en uit steken:)

maar over het geluid dat die maakt.. niks te klagen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.