6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Timemachine backup terugzetten … Hoe?

Ik heb mijn Mac mini van een nieuwe SSD voorzien,  ik heb nu via recovery Mountain Lyon geinstalleerd en nu wil ik mijn timemachine gegevens terughalen van mijn NAS.

Ik heb eerst mijn netwerk instellingen nagezien want uiteraard wilde mijn Mac niet meteen extern verbinden,  dus met name SMB ingesteld zodat mijn Mac in ieder geval weer mijn NAS (Synology) ziet waar mijn Timebackup staat.  Ik heb weliswaar op diverse Clouds ook nog alle bestanden staan maar met Timemachine weet ik zeker dat ik ook alle juiste instellingen terug heb en meteen al mijn email, etc

Ik krijg dit scherm waarblij de cirkel maar blijft lopen (zoeken)  en natuurlijk is dit weer een png wat standaard is bij nieuwe installaties,  ik had dat ooit op jpg gezet.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Titel gecorrigeerd

Moderator
    Night

Volgens mij kon je een NAS-TM backup niet terugzetten vanuit de MacOS installer (dus tijdens de installatie van MacOS, als hierom gevraagd wordt). Je moet eerst de installatie geheel afronden, dan de NAS verbinden en pas dán kan je m.b.v. Migration Assistant de gewenste TM backup terugzetten.

Bijdrager
    GoeieDag

“Timebackup”? Je bedoelt vast: Time Machine backup?

Wat is het probleem van een png voor een sceenshot ipv jpg? Zeker in de context van een plaatje zetten in dit forum; het werkt toch?

Verder: wat Night zegt.

Want realiseer je dat Apple TM op een NAS niet ondersteunt, dus je zult het van de ondersteuning van de NAS-bouwer moeten hebben. En daarvoor het je een running OS nodig.

Bijdrager
    bonestaak

Nee,  heel vreemd maar ik heb uiteindelijk de computer weer opnieuw opgestart in recovery mode en toen… kon ik ineens wel de Timemachine backup selecteren waar het scherm bij de eerste recovery helemaal leeg bleef.  Natuurlijk nu ik mijn oude gegevens weer heb worden printscreens nu ook weer in jpg extentie opgenomen.   Enige wat nog ontbrak na terugzetten is dat ik mijn office weer aan moest melden met het originele email adres (bedrijfsadres).  Bovendien haalde ik met terugzetten een snelheid die soms de 60 GByte per uur haalde en dat was het oorspronkelijke probleem dat ik had namelijk dat de snelheid er niet meer was.  Ik heb nu  van mijn oude combinatie 1TB 2,5 hd  en 240 GB SSD als Fusion de 1TB harddisk (conventioneel 7200 toeren) eruit gehaald,  de 240 SSD (EVO 840) laten zitten en de nieuwe 500 SSD (Samsung EVO 850) erbij gezet,  en de installatie op de 500 gedaan.  Helaas blijkt nu dus de oude 240GB EVO niet meer te werken,  en heb ik het scherpe vermoeden dat deze dus ook al niet goed was de laatste tijd.

Moderator
    Night

Heb je de AHT al eens op die specifieke SSD losgelaten?

Bijdrager
    bonestaak

Ja, alleen die geeft helemaal geen melding.  En zojuist heb ik opnieuw Schijfhulpprogramma geopend en toen was de EVO240 weer zichtbaar. Moest alleen opnieuw geformatteerd (gewist) worden.   Toen deze EVO nog dienst uitmaakte van een Fusion is het ook al een paar keer gebeurd dat deze schijf opnieuw geinitialiseerd moest worden.  Schijfje is dus gewoon niet helemaal goed bij zijn hoofd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.